دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

بهار طبیعت، می تواند به عنوان خاستگاه اندیشه های دینی مورد توجه قرار گیرد و نگاه هدف دار به آن تا حد زیادی یکنواختی زندگی را از انسان دور می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین نصرالله آقاجانی از کارشناسان علوم اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، با اشاره به فرارسیدن بهار طبیعت و عید نوروز، اظهار داشت: نو شدن طبیعت به خودی خود یک بار معرفتی و اندیشه ای به همراه دارد که جدای از بعد اجتماعی باید به آن پرداخت، کما این که قرآن کریم هم در برخی از آیات  خود ما را به تأمل و اندیشه در خصوص نو شدن طبیعت و جان یافتن آن دعوت می کند.

وی افزود: بهار طبیعت، می تواند به عنوان خاستگاه اندیشه های دینی مورد توجه قرار گیرد و به همین دلیل جا دارد که ما توجه به این موضوع با چنین رویکردی را در فرهنگ عمومی جامعه خود جا بیاندازیم.

این کارشناس حوزوی عرصه علوم اجتماعی با بیان این که یکی از آسیب های اجتماعی موجود در جامعه امروز، یک نواخت شدن زندگی برای بسیاری از افراد است، گفت: نگاه هدف دار به بهار طبیعت و نو شدن آن می تواند تا حد زیادی یک نواختی زندگی را از انسان ها دور کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همان گونه که طبیعت برنامه ای منظم برای رو به جلو رفتن دارد، زندگی های اجتماعی انسان هم می تواند با برنامه ریزی های منظم، از حالت یک نواختی خارج شود که چنین نگاهی می تواند حرکت در راه عبودیت خدا نیز محسوب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha