شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024

دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه از استقرار روحانیون در مدارس شبانه روزی در سال گذشته و تلاش برای راه اندازی مرکز تخصصی تبلیغ دانش‌آموزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مجتبی ملکی، امروز در ششمین همایش سالانه همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم‌السلام) قم برگزار شد،‌ اظهار داشت:‌ تشکیل ستاد همکاری‌‌ها،‌ گام ارزشمندی در راستای حفظ و ترویج ارزش‌های دینی در کشور است.

دبیر ستاد همکاری‌های آموزش پرورش و حوزه افزود: تعامل و همکاری حوزه‌ها و آموزش و پرورش از سابقه عمیقی برخوردار است که وجود بزرگانی چون شهید مرتضی مطهری، شهید بهشتی، شهید مفتح، شهید باهنر و...، گواه این ادعاست.

وی سفر اخیر مقام معظم رهبری به قم را نطقه اوج این همکاری‌ها ذکر کرد و گفت:‌ در سفری که رهبر معظم انقلاب در سال 89 به قم داشتند، بر حضور گسترده و جدی حوزه در عرصه تعلیم و تربیت در مدارس آموزش و پرورش تأکید کردند و همین مسئله، به همکاری‌های این دو نهاد عمق بیشتری بخشید.

حجت‌الاسلام ملکی افزود: در راستای تحقق این مطالبه مقام معظم رهبری، به دستور آیت‌الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و دکتر حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش، گروه ده‌نفره‌ای از معاونان این دو نهاد با برگزاری جلسات مشترک،‌ منشور همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش تدوین و به امضا رسید.

وی، رونمایی از سند تحول بنیادین آموزش‌و پرورش را گامی بلند در عرصه اسلامی سازی سیستم تعلیم و تربیت در کشور دانسته و گفت: این سند با رویکردی دینی، به دنبال پاسخگویی به کمبود‌ها و نقایص موجود در نظام آموزشی است تا علاوه بر اصلاح کاستی‌ها، مطالبه مقام معظم رهبری نیز با سرعت بیشتری تحقق یابد.

دبیر ستاد همکاری‌های آموزش پرورش و حوزه، درباره فعالیت‌های انجام شده از سوی این ستاد در سال گذشته، اظهار داشت: در سال گذشته، با توجه به بازبینی راه‌های تعامل و همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش، کارهای ارزشمندی انجام شد.

* فعالیت‌های ستاد در سال گذشته

وی افزود: برگزاری دو کارگاه آموزشی کشور با عنوان علم دین و معرفی ظرفیت‌های حوزه علمیه، برگزاری همایش منطقه‌ای ستاد همکاری‌ها با حضور ائمه جمعه، اعزام مبلغ به126 واحد آموزشی آموزش و پرورش، اسقرار رو‌حانی در مدارس شبانه روزی به صورت تمام وقت، مشاوره مذهبی در مدارس، مشارکت در تامین مدرس و تامین دوره‌های کوتاه مدت و دوره‌های بصیرت مدرسین، از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این ستاد در سال گذشته بود.

* برنامه‌های آتی

حجت‌الاسلام ملکی با تأکید بر ادامه یافتن برنامه‌های سال گذشته، اظهار داشت: تلاش برای راه‌اندازی مرکز تخصصی تبلیغ دانش‌آموزی، راه اندازی رشته تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه، مشارکت مراکز حوزوی در برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان که با پذیرش 24 هزار دانشجو آغاز به کار می‌کند و توسعه کمی و کیفی مدارس امین از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha