جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد شمیرانات گفت: مسیر پیشرفت و اقتدار ملت بزرگ ایران قابل برگشت و تغییر نخواهد بود.

 به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری در یادواره شهدای روحانی  حوزه علمیه حضرت قائم (عج) چیذر با اشاره به تغییر ناپذیری مسیر تعالی و پیشرفتی که ملت ایران انتخاب کرده است اظهار داشت: قدرت‌های غربی تصور می‌‌کنند با تهدید و فشار و تحریم می‌توانند اراده ملت ما را در ادامه راه شهیدان  و اعتلای اسلام ناب محمدی (ص) سست نمایند که این تصور غلطی است.

وی با تاکید بر مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم‌های غرب افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ملت غیور ما هزینه استقلال و عزت خود را با آگاهی، ایمان و عقیده راسخ داده است و دنیای غرب بداند سلاح نخ‌نمای تحریم اثری در عزم اراده پولادین و مقاومت مردم  شهادت‌طلب و انقلابی ایران نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری دعوای اهل کفر با سپاه توحید را بر سر دو جمله «قالوا ربنا الله ثم استقاموا» دانست و ادامه داد دوران دفاع مقدس که رویداد مهم تاریخی انقلاب اسلامی است تبلور عینی استقامت جوانانی است که با استعانت از خداوند متعال در مقابل رژیمی ایستادند که تا بن دندان مسلح و مورد حمایت همه قدرت‌های جهانی بود ولی این هیمنه پوشالی در مقابل روحیه ایثار، شهادت طلبی، ایمان و معنویت فرزندان غیور ایران خار و زبون شد.

وی افزود: ایثار و شهادت جزء  لاینفکی از فرهنگ ملت ما و میوه درخت تنومند مقاومتی است که از مسیر جهاد در راه خدا می‌گذرد و این مسیر سرچشمه توفیقات، خیرات و برکات می‌باشد.

امام جمعه موقت شمیرانات در پایان وابستگان به قدرت‌های بزرگ را همراهان شیطان نامید و اظهار داشت: لغزش در برابر سختی‌ها راه رسیدن به آزادی و حریت را می‌گیرد و آل خلیفه، آل‌سعود و وابستگان به قدرت‌های بزرگ همه شیطانی بوده و فهمی غلط از زندگی و حکومت دارند.

گفتنی است یادواره شهدای حوزه علمیه حضرت قائم چیذر با حضور آیت‌الله هاشمی علیا تولیت، مدیر و تعدادی از اساتید و مدرسین حوزه‌ علمیه و جمع کثیری از طلاب این مدرسه در فضای معنوی برگزار شده و در پایان مراسم، خاطراتی از دوران دفاع مقدس و شهدا توسط آقایان یکتا و کاظم‌خانی بیان شد.

بر اساس این گزارش شهیدان احمد اسماعیلیان، علیرضا افشان نادری، مرتضی باقرپور، سیفعلی بهروزی، بیژن سیری‌داران، سعید افشاریان، سرمست پاشایی، سعید چیذری، محسن چاردلی، علی‌اکبر حبیبی، حسن حسین‌پور، علی سیفی نصب، حسین عرفاتی، سید حبیب‌الله فتوحیان، منوچهر قاسمی، محمدرضا قرائیان، حامد کریمی، اسماعیل کربلائی اسماعیل، محمد کیان ارثی، محمدرضا لولاچیان، علی‌اکبر لطفی سیدخانلو، سید محمد محسن منصوری تفت، علی‌اکیر نوروز پور، داود محمدی، شعبان نائیج، محمدعلی نقاش‌باشی، محمدکاظم هاشمپور، سعید نادری، و شهید فشانی از جمله شهدای گرانقدر حوزه علمیه چیذر می‌باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha