سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

مدیر حوزه علمیه استان فارس، مسجد محوری و احیای نماز و زکات را مانع بسیاری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از فارس حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق، پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ روحانیون و ائمه جماعات استان فارس با محوریت "زکات و مسجد محوری" که در محل سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی و هنری فرهنگیان شیراز برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر جز در سایه مسجد محوری و اقامه نماز و زکات میسر نمی شود.

وی افزود: اگر امروز در جامعه خود از معضلات فرهنگی و اجتماعی می نالیم، به نظر می رسد اساسی ترین کار باید تقویت مسجد و احیای نماز و زکات باشد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس خاطرنشان کرد: اگر مسجد محور باشد  و مال مردم با احیای زکات پاکیزه شود، طبیعی است که بخش عمده از معروف و جلوگیری از منکر فراهم شده است.

وی گفت: امروز شبکه عظیم 4هزار نفره در مدارس علمیه استان فارس، سرمایه بسیار عظیمی است و این سرمایه نه تنها در زمینه احیای زکات که در زمینه تمام ارزش های اسلامی و جلوگیری از منکر در صحنه حاضرند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق گفت: تقاضای این روحانیون بی توقع این است که زمینه تلاش برای احیای ارزش های اسلامی برای آنان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است مسجد، محور باشد، باید روحانی و امام جماعت مسجد و جایگاه او نیز از منظرهای گوناگون تقویت شود.

مدیر حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: با کمال تأسف زیر ساخت های حوزه علمیه استان فارس اجازه تربیت امام جماعت را نمی دهد و از این رو توقع داریم این معضل با کمک مدیریت حوزه های علمیه و همکاری کمیته امداد که پیشگام طرح مسجد محوری بوده است، حل شود.

سخنان مدیرکل کمیته امداد استان فارس

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس نیز گفت: با محوریت بخشی به مساجد و همراهی روحانیون در راستای احیای زکات در کشور گام بر می داریم.

آقای اللهیاری، افزود: امیدواریم با همت و همکاری روحانیون و ائمه جماعات زکات را درکشور احیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات کمیته امداد حضرت امام(ره) احیای ارزش های اسلامی و تلاش برای رفع فقر و مشارکت همه مردم در این امر است که خوشبختانه تا کنون در این خصوص موفق بوده‌ایم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس، با اشاره به طرح "زکات و مسجد محوری" گفت: این طرح، یکی از طرح های بسیار خوب است که از سوی کمیته امداد حضرت امام(ره) ارائه شده و در این راستا تلاش داریم با محوریت مساجد و روحانیون در راستای اعتلای فرهنگ زکات گام برداریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha