جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

کارهای حوزوی، باید مورد رضایت حضرت ولی عصر(عج) باشد تا رضایت خداوند متعال را نیز به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری، در جلسه درس اخلاق مجتمع  آموزش عالی فقه (حجتیه) که در مسجد مجتمع برگزار شد، با اشاره به ماهیت کارهای حوزوی، گفت: کارهای حوزوی، باید با هدف رضایت حضرت ولیعصر(عج) انجام گیرد تا رضایت خداوند متعال را نیز به دنبال داشته باشد.

وی افزود: باید در هر لحظه از خود سئوال کنیم که حضرت امام زمان(عج) تا چه اندازه از ما رضایت دارند و کارهای ما را می پسندند.

این خطیب حوزوی با بیان این که ایمان و علم موجب موفقیت هر انسانی است، ابراز داشت: خداوند متعال برای انسان‌ها درجاتی را در نظر گرفته است و بنا به ظرفیت وجودی اشخاص نیز به آنها حکمت را می‌آموزد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری، با اشاره به موضوع خدامحوری در زندگی امام خمینی(ره)، یادآور شد: اگر انسان به خداوند توکل داشته باشد، می‌تواند در مقابل هر ظلم و جوری قد علم کند و با آن مقابله نماید.

وی اضافه کرد: شبی که امام خمینی(ره) را دستگیر کردند، مأموران دستگیری ایشان به خود می‌لرزیدند، اما این مرد خدایی توکل و اطمینان قلبی خاصی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با اشاره به این که انسان می تواند با استمداد از مکتب قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) به توفیق برسد، گفت: هر شخصی که حتی لحظه‌ای خود را به حکومت جور و فاسد وابسته کند، دارای دین نخواهد داشت.

وی با بیان این که اعتقاد به خداوند و نیل به حقیقت، باید در باور هر مؤمنی قرار گیرد، اظهار کرد: اگر شیعه‌ای به دیگری خیانت کند، به یقین ائمه هدی(علیهم السلام) نیز او را به درگاه خویش راه نمی‌دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha