یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024

در فصل تابستان، طلاب را به مناطق خوش آب و هوا برده و برای آن ها برنامه بگذاریم/ تمامی طلاب سطح1 استان همدان در تابستان یک ماه به شهر همدان می آیند.

رئیس حوزه های علمیه استان همدان، فرصت تعطیلات تابستان را برای حوزه های علمیه، فرصتی مغتنم دانست و بر برنامه ریزی علمی-تفریحی مدارس علمیه برای طلاب در این فصل تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس موسوی اصفهانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، فرصت فصل تابستان برای حوزه های علمیه را بسیار مفید دانست و اظهار داشت: در فرصت تعطیلات فصل تابستان می توان بهترین استفاده ها را برای حوزه های علمیه داشت و از آن جمله این است که طلاب را به شهرها و مناطق خوش آب و هوا برده و برای آن ها برنامه بگذاریم.

وی با بیان این که شهر همدان در فصل تابستان دارای آب و هوایی خنک و علاوه بر آن دارای جذابیت های گردشگری و تاریخی است، گفت: حوزه های علمیه سراسر کشور می توانند در فرصت تعطیلات تابستان در چنین مناطق خوش آب و هوایی برای طلاب خود برنامه گذاشته و حتی کلاس های درس به صورت کوتاه مدت، در این مناطق برگزار کنند.

رئیس حوزه های علمیه استان همدان خاطرنشان کرد: ما در سطح حوزه های علمیه استان همدان، چند سالی است که با شروع فصل تابستان، تمامی طلاب سطح1 حوزه های علمیه استان را به مرکز استان یعنی شهر همدان آورده و کلاس هایی تابستانی در مدت زمان یک ماه در مدرسه علمیه زنگنه همدان برای آن ها دایر میکنیم که در این کلاس ها اساتید برجسته ای از حوزه علمیه همدان و حوزه علمیه قم به تدریس می پردازند.

وی با بیان این که بهتر است شورای عالی حوزه، برگزاری امتحانات نیم سال دوم را در اختیار خود استان ها قرار دهد خاطرنشان کرد: از شورای عالی حوزه های علمیه درخواست کردیم که برگزاری امتحانات نیم سال دوم حوزه های علمیه استان همدان را در اختیار خود ما در حوزه علمیه استان همدان قرار دهند تا با مشکلاتی از قبیل این که قسمت هایی از دروس در پایان سال تدریس نشده باشد،‌ رو به رو نشویم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اصفهانی افزود:‌ اگر چنین امکانی در اختیار ما قرار گیرد، می توانیم فرصت یک ماهه استفاده از تعطیلات تابستانی و حضور در شهر همدان را برای تمام طلاب حوزه های علمیه استان همدان فراهم کنیم.

وی یادآور شد: برنامه دیگری که چند سال است در فرصت تعطیلات تابستان با مشارکت فعال روحانیون و طلاب انجام می شود این است که که طلاب همدانی مقیم قم که گروهی به نام گروه سراج را تشکیل داده اند، در تعطیلات تابستان و همچنین فرصت های زمانی ماه محرم، ایام فاطمیه و ماه رمضان در پارک های بزرگ شهر همدان حاضر شده و کارهای مختلف فرهنگی از جمله برگزاری  نماز جماعت و برگزاری جشن ها و مجالس عزای اهل بیت(ع) را به عهده می گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha