دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

همزمان با ششم ماه مبارک رمضان مصادف با نزول "تورات"، دانشنامه "اسلام و یهودیت" برای اولین بار از سوی پایگاه حوزه نت در فضای مجازی عرضه شد.

مدیر پایگاه حوزه نت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر گفت: این دانشنامه با هدف تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان حوزه و دانشگاه عرضه شده است.

حجت الاسلام احمد اکبری ادامه داد: این دانشنامه در قالب 17 نمایه اصلی و 95 نمایه منتسب شامل؛ گزیده کتاب، پرسش و پاسخ، چکیده مقالات و پایان نامه های حوزویان و دانشگاهیان، بریده جراید و مجلات از هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی بیان ادامه داد: ویژگی های کلی یهودیت، توحید در اسلام و یهودیت، وحی در اسلام و یهودیت، منجی موعود در اسلام و یهودیت، شعائر در اسلام و یهودیت، پیامبر اکرم(ص) و یهود، تاریخ یهودیت، ابعاد اعتقادی یهودیت، ابعاد اخلاقی یهودیت از عناوین اصلی نمایه های دانشنامه "اسلام و یهدویت" به شمار می رود.

حجت الاسلام اکبری اضافه کرد:  شعائر و احکام یهودیت، کتاب مقدس یهودیت، فرقه های یهودی، یهودیت در دنیای امروز، نبوت در اسلام و یهودیت، تورات، قرآن و تورات، علمای اسلام و علمای یهود از جمله نمایه های اصلی این دانشنامه علمی و معنوی می باشد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره پرسش ها و عمده مطالب مطرح شده در این دانشنامه خاطرنشان کرد: کاربران می توانند با مراجعه به بخش از دانشنامه های پایگاه حوزه نت، از نزدیک با مطالب فرعی دیگری همچو آشنایی با آیین یهودیت، داستان حضرت موسی (ع) و قوم یهود در قرآن، ازدواج در قرآن و تورات، حجاب در شریعت یهود، آخرت شناسی یهودیّت، روزه در آیین یهود، قرآن و تورات، سیمای محمد (ص) در تورات و انجیل، آخرالزمان در یهود و مسیحیت، فرق بین شریعت اسلام و یهودیت، موعود در آیین یهود و... آشنا شوند.

علاقه مندان می توانند جهت استفاده بیشتر از این دانشنامه به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کنند.

http://www.hawzah.net/fa/subjects.html?AssetID=0&SubjectId=82473

 انتهای پیام 17/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha