شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024
کد خبر: 289138
۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۲

امام جمعه نجف اشرف کشتار و سوزاندن کودکان و زنان مسلمان میانماری را یک جنگ سازمان یافته علیه اسلام با رهبری جهانی توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در جمع شیعیان در حسینیه فاطمیه نجف اشرف ابراز داشت: کشتار دسته جمعی و سازمان یافته مسلمانان میانمار همچنان ادامه دارد. بوداییان این مناطق برای حمله و یورش به مسلمانان و کشتن و سوزاندن و کشتار آنها در شرایط انسانی بسیار دشوار چراغ سبز گرفته اند.

امام جمعه نجف ضمن محکوم کردن سکوت جهانی در برابر اتفاقات میانمار اشاره های کوتاه رسانه ها در مقابل این قتل عام ها را ناچیز دانست.

وی با اشاره به سخنان اخیر وزیر امور خارجه فرانسه که اسلام را دین عدالت و اعتدال توصیف کرده بود پرسید: موضع فرانسه در برابر کشتار مسلمانان میانمار چیست؟ این سخنان نوعی تخدیر مسلمانان و فریب دادن آنها و پاشیدن خاکستر در چشمان آنها است.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد: جامعه بین الملل مسؤول جنایاتی است که در حق مسلمانان روا می­شود و ما از آنها می­خواهیم که این مسؤولیت انسانی را بپذیرند و به منشور حقوق بشر احترام بگذارند.

وی درباره اوضاع منطقه به ویژه سوریه اظهار داشت: معنای سخنان این پیروان اموی ها و معاویه و یزید چیست که می­گویند برای جنگ آماده شوید؟ معنای سخن آنها مبنی بر تخریب مرقد حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علیهما چیست؟ معنای کمک های مردمی عربستان سعودی و جمع آوری طلا و دعا کردن در بین نمازها برای اهل شام چیست در حالی که آنها برای مردم فلسطین و میانمار پولی جمع نکردند و دست به دعا برنداشتند؟

حجت الاسلا قبانچی افزود: جهت گیری های طایفی خونباری درباره اتفاقات سوریه به چشم می­خورد.

وی همچنین موضع گیری جامعه عرب را درباره کشتار و آواره سازی مردم توسط گروهک های سوریه متعصبانه و جانبدارانه توصیف کرد و گفت: موضع جامعه عربی متعصبانه و جانبدارانه است و به سود مردم سوریه نیست.

امام جمعه نجف در بخش دیگری از سخنان خود انفجارهای دوشنبه گذشته عراق و سخنان القاعدة را در پذیرفتن مسؤولیت آن محکوم کرد و اشاره کرد: رهبر القاعده در بغداد از یاران خود خواسته به عراق بیایند. این انفجار ها و برنامه ریزی ها برای بازگرداندن جنگ داخلی و فتنه طایفی و کشتار به عراق است کما اینکه رییس اطلاعات سعودی گفته است که عراق را به گذرگاهی امن برای القاعده تبدیل می­کنم.

وی سکوت همه به خصوص آمریکا در برابر این حادثه را نشان دهنده مشارکت آنها در این امر دانست و خواستار اقدامات امنیتی بیشتر و هوشیاری دستگاه امنیتی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha