چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

عضو هئیت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که آمریکا به عنوان یک تهدیدکننده جدی حقوق تلقی می شود، گفت: آمریکا با نقض حقوق بشر به دنبال رسیدن به اهداف خود است.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، حجت‌الاسلام والمسلمین باقرزاده، امروز هفتم شهریور ماه  در یکی از نشست های طرح ضیافت اندیشه با عنوان "حقوق بشر در آمریکا و غرب توهم است یا واقعیت" که در سالن کنفرانس اندیشه دانشگاه قم برگزار شد،  با بیان این که وقتی سخن از حقوق بشر به میان می‌آید مقصود  فقط یک شخص نیست، اظهارداشت: مسأله حقوق بشر با حقوق شهروندی فرق می‌کند و نباید این دو تا را یکی دانست چرا که حقوق بشر یک مفهوم گسترده است.

وی ادامه داد: وقتی سخن از حقوق بشر در آمریکا به میان می‌آید باید آن را در مفهوم گسترده بررسی کرد و در مورد عملکرد این کشور نسبت به سازمان ملل و ملت‌ها بحث کرد.

عضو هئیت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با تأکید بر این که حقوق بشر در آمریکا به شدت نقض می‌شود افزود: هر چند حقوق بشر در آمریکا در مواردی رعایت می‌شود، ولی در بعد بین‌الملل می‌بینیم که امریکا جزء ناقضین حقوق بشر است.

وی با اشاره به این که آمریکا به عنوان یک تهدیدکننده جدی حقوق بشر است که باید آن را کنترل نمود، بیان داشت: آمریکا با نقض حقوق بشر به دنبال رسیدن به اهداف خود است.

حجت‌الاسلام والمسلمین باقرزاده در پایان تصریح کرد: در آمریکا فقدان دموکراسی وجود دارد و بسیاری از  نظریه‌پردازان غربی نیز به آن اشاره کرده‌اند.

گفتنی است، طرح ضیافت اندیشه دانشگاه قم از 5 شهریور شروع و تا 17 شهریور ادامه دارد و در این ایام برنامه‌های مختلفی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است. 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha