یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی قم بر نقش فرهنگ سازی و ترویج سبک های درست زندگی در جامعه تاکید کرد و گفت: رسانه ها سبک زندگی اسلامی را به مردم معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  مصطفی ملایی، امروز هشتم آبان ماه در نشست خبری همایش ملی سبک زندگی اسلامی که در سالن همایش های پارک علم و فناوری قم برگزار شد، با اشاره به مشارکت هدفمند مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی در برگزاری همایش ملی سبک زندگی اسلامی، گفت: اساس وجود و فعالیت مرکز رشد علوم انسانی، کاربردی سازی سبک های زندگی اسلامی در جامعه است، لذا طبق توافقی که با موسسه امام خمینی به عمل آمد و به پیشنهاد این مرکز برخی از محورها به همایش اضافه گردیده و دامنه اطلاع رسانی و مشارکت در آن گسترش و ارتقا یافته است.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی ادامه داد: قصد داریم در صورت امکان، نمایشگاهی از دستاوردهای موسسات و شرکت ها و هسته های دانش بنیان پارک ها و مراکز رشد و دیگر موسسات آموزش عالی سراسر کشور را در حاشیه این همایش برپا نماییم.

پیشنهاد فراخوان ایده های سبک زندگی اسلامی

 وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد فراخوان ایده ها و جمع آوری محصولات عرصه سبک زندگی اسلامی را به مدیران ارشد وزارت علوم داده و آمادگی داریم این پروژه عظیم و مورد توجه و عنایت مقام معظم رهبری را مدیریت و برگزار کنیم.

ملایی اضافه کرد: برگزاری این همایش فرصت بسیار خوبی است تا ایده های برتر حوزه علوم انسانی، به عنوان الگو های بارز سبک زندگی اسلامی  جمع آوری و مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی با تاکید براین که طبق فرمایش مقام معظم رهبری، سبک زندگی اسلامی مقدمه ایجاد تمدن اسلامی است، گفت: کشورهایی که بن مایه اعتقادی ندارند، تحت تاثیر دهکده جهانی در حال استحاله فکری و فرهنگی هستند و این تغییر و تحول حتی در کشورهای خاور دور هم قابل ملاحظه است.

وی ادامه داد: مرکز رشد علوم انسانی وظیفه ایجاد و سرعت بخشی به فضای نوآوری را دارد و در کنار آن باید با بهره گیری از منویات عالی حوزه علمیه، جهان بینی اسلامی را به عنوان سبک زندگی در جامعه جاری کنیم.

دعوت از نخبگان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی

ملایی با دعوت از نخبگان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی برای شرکت موثر و ارایه آثار به این همایش، اظهار داشت: شرکت در این همایش بزرگ می تواند لبیک و آماده باشی برای منویات گهر بار مقام معظم رهبری در زمینه سبک های زندگی اسلامی باشد؛ البته وظیفه فرهیختگان حوزوی که باید الگوی زندگی در جامعه اسلامی باشند، بسیار برجسته تر و مهم تر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز رشد علوم انسانی به عنوان متولی ترویج و تعمیق سبک زندگی اسلامی در جامعه، از ایده ها و طرح های طلاب در این زمینه استقبال می کند.

یادآور می شود، همایش ملی سبک زندگی اسلامی، 26 بهمن ماه در قم برگزار می شود و آخرین مهلت ارسال مقالات نیز یکم آذرماه سال جاری اعلام شده است

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha