یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

متاسفانه مجامع اسلامی از جمله سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب در مقابل جنایات علیه مسلمانان میانمار سکوت کردند!، چرا جهان اسلام فریاد نمی کشد؟، چرا مجامع بین المللی سکوت خفت بار اختیار کرده اند؟!

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، امروز 10 آبان ماه،  در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار به دست بوداییان، اظهارداشتند: کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار مصیبتی برای همه جوامعع اسلامی است.

معظم له افزودند: جمعیت بودایی جاهل، نادان، متعصب و بت پرست میانمار، با فجع ترین جنایات به جان مسلمانان بی گناه افتاده اند!

ایشان با انتقاد شدید از سکوت مجامع اسلامی و بین المللی، گفتند: متاسفانه مجامع اسلامی  از جمله سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب در مقابل این همه جنایات سکوت کردند!؛ چرا جهان اسلام فریاد نمی کشد؛ چرا مجامع بین المللی سکوت اختیار کرده اند؟!

معظم له با بیان این که اتحادیه عرب باید به جای لشکر کشی به سوریه، نشستی را برای جلوگیری از کشتار مسلمانان میانمار برگزار کند، افزودند: آیا اتحادیه عرب تنها یادگرفته  که به سوریه لشکر کشی کند و مردم بیگناه را بکشد و خانه هایشان را ویران کند؟!

این مرجع تقلید خطاب به سران اتحادیه عرب تاکید کردند: به جای لشکر کشی بی حاصل به سوریه، راه چاره ای برای مردم بیچاره میانمار بیاندشید؛ این ها مسلمان هستند.

ایشان با اشاره به این که بوداییان آدم کشی را از وهابیت یاد گرفته اند، گفتند: بودایی ها نسل کشی را از وهابیون آموخته اند؛ اگر این ها به جان مسلمانان نمی افتادند، بوداییان بت پرست نیز آدم کشی را یاد نمی گرفتند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین سکوت مجامع بین المللی را خفت بار توصیف کرد و یادآور شدند: سکوت مجامع جهانی در قبال کشتار مسلمانان میانمار خفت بار است؛ اگر به یک نفر از خودشان جراحتی برسد، دادشان بلند می شود، ولی در مقابل این همه آوارگی و کشتار بی گناهان سکوت کرده اند!

معظم له با اشاره به لشکر کشی سران غرب به برخی کشورهای مسلمان، گفتند: عربستان سعودی، قطر و ترکیه دست در دست آمریکا و اسرائیل می خواهند سوریه را ویران کنند، اما در مقابل جنایات علیه مسلمانان بحرین، میانمار و سکوت کرده اند!

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: کشور های که در کشتن مردم سوریه دست دارند، نباید انتظارهمراهی و پذیرفتن کمک آنها توسط مردم را داشته باشند؛ با عمل به خواسته های مردم، سعی کنید در منطقه صلح و ثبات ایجاد  شود.

ایشان با بیان این که دشمنان، مسلمانان را به جان هم انداخته اند، گفتند: امیدوارم خداوند به همه عقل، شعور، درایت، ذکاوت و هوشیاری عطا فرماید تا بجای این که به جان هم بیفتیم، به فکر دفاع از مسلمانان باشیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام هادی (ع) اظهارداشتند: دنیا همواره با مشکلات و مصیبت های گوناگونی آمیخته است که انسان می تواند در برابر مشکلات و نوسانات مالی، جانی، گاهی آبرویی، مصیبت های اجتماعی و گرانی، انحرافات اجتماعی و ... صبر داشته باشد.

ایشان تصریح کردند: همه افراد غم و غصه  و مشکلات دارند، ولی انسان باید در مقابل مشکلات ایستادگی می‌کند تا مشمول صلوات و درود خدای متعال شود.

معظم له خاطرنشان کردند: انسان می تواند هنگام صبر راه حل های مناسبی را برای رفع مصیبت های موجود پیدا کند، ولی اگر صبر نداشته باشد و بی تابی کند، امکان فکر و اندیشه درست را نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha