شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

باید عالمان دینی و حوزه‌های علمیه پیش‌آهنگ در بازشناسی و بازشناساندن سنت، سیره و چهره تابناک و جذاب پیامبر‌(ص) به جهان معاصر باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در پیام رییس جامعةالمصطفی به مناسبت آغاز هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث آمده است: با توجه به جنگ نرم معاندان علیه اسلام و ترویج اسلام‌هراسی و هجمه‌های زنجیره‌ای به ساحت پرفروغ پیامبر‌ اکرم‌(ص) و قرآن مجید، شعار سال جامعةالمصطفی، «قرآن و پیامبر(ص)» اعلام شده است و این شعار باید در تمام برنامه‌ها بروز و ظهور پیدا کند و مورد غفلت قرار نگیرد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین اعرافی تاکید کرده‌است: پیامبر‌(ص) و قرآن مناره‌های هدایت و پرچم‌های وحدت امت اسلامی هستند و بیداری و پایداری اسلامی در چنگ زدن به دامن قدسی این دو امانت آسمانی و ودیعه الهی نهفته است؛ عالمان دینی و حوزه‌های علمیه باید پیش آهنگ این عرصه باشند و در بازشناسی و بازشناساندن سنت، سیره و چهره تابناک و جذاب پیامبر‌(ص) و معرفی قرآن و معارف گرانبهای آن به جهان معاصر و امت اسلامی به ویژه جوانان و نخبگان سر از پا نشناسند.

وی در بخش دیگری از این پیام آورده است: پیامبر‌(ص) و رهاوردهای وحیانی و تمدنی آن حضرت، نقشی بی‌بدیل در هدایت انسان‌ها و تمدن بشری داشته است و حق آن یگانه عالم بر امت اسلامی ممتاز و بی‌بدیل است و جامعةالمصطفی‌ باید بخشی از این حق عظیم را در راهبردها و برنامه‌های خود ادا نماید.

رییس جامعةالمصطفی‌ خاطرنشان ساخت: قرآن به مثابه روح نظامات آموزشی،‌تربیتی،‌فرهنگی و پژوهشی باید در همه زوایا حضور و نفوذ داشته باشد شایسته است استادان ارجمند و طلاب گرامی و مسئولان امور در راستای این راهبرد اساسی تدابیر لازم را بیندیشند و اهتمام جدی بورزند.

وی در ادامه تاکید کرده است: قرائت، تلاوت‌، انس با قرآن حفظ ترتیبی و موضوعی قرآن و آشنایی با همه سوره‌ها و آیات قرآنی باید میان همه طلاب ارجمند مشمول یافته و در کنار آن در همه رشته‌ها و مواد آموزشی باید به قرآن و تفسیر اهتمام ورزید و رشته‌های تخصصی و میان رشته‌ای قرآنی باید پایه‌ریزی و رشد یابد و نیز پایان‌نامه، مجلات و ترجمه‌های قرآنی باید مورد عنایت و حمایت ویژه قرار بگیرد و در یک سخن المصطفی در هجمه برنامه‌های قرآنی پیشاهنگ و پیشگام بوده و در جهان بدرخشد و اندیشه قرآنی را در فضای آشکار و حضور در فضای مجازی بگستراند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha