یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 299670
۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۲:۳۵

نسل جوان و دانشجویی کشور همواره در مسیر انقلاب بوده و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری جهانیان را متحیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ذوالنور، امروز در همایش دانشجویان عاشورایی قم که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران مخصوصا شهدای دانشجو، اظهار داشت: روز دانشجو روزی است که باید با نگاهی دوباره رسالت و نقش دانشگاهیان در پیشبرد اهداف انقلاب مورد بازبینی قرار گیرد، چرا که روز دانشجو روز مبدا حرکت و تحول عظیمی در تاریخ سیاسی کشور است.

وی با بیان این‌که دانشجویان با تبعیت از رهبری و ولایت نقش و رسالت سنگینی در انقلاب ایفا کردند، افزود: دانشجویان در طول دوران بعد از انقلاب هم با تقویت و ایمان و روحیه آرمان‌گرایی وارد عرصه مختلف شده و نقش خود را بخوبی انجام داده و دنیا را متحیر کردند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که دشمنان همواره درصددند تا مسیر پاک دانشجویی را از مسیر انقلاب جدا کنند، به وقایع دوران اوایل پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: در آن دوران عده‌ای سعی کردند دانشگاه‌ها را محل تاخت و تازهای سیاسی و جناحی قرار داده و ایسم‌های مختلف را بر بام دانشگاه‌ها برافراشتند، ولی با درایت امام خمینی‌(ره) و پیروی دانشجویان از ولایت تمام توطئه‌ها خنثی شد.

وی ادامه داد: امروز هم برخی با مشاهده بعضی حرکت‌ها و صحنه‌ها فکر می‌کنند جوانان ما از انقلاب فاصله گرفته‌اند، و لذا در صدد سیاه‌نمایی هستند؛ در حالی‌که امروز جنبش دانشجویی ما صددرصد مسیر نظام و آرما‌ن‌های انقلاب بوده و جبهه دشمن را مایوس کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور با اشاره به پیروی دانشجویان از خط امام و رهبری در طول دوران قبل و بعد از انقلاب،‌ رهنمودهای رهبری در خصوص دانشگاهیان و ایجاد کرسی‌های آزاد‌اندشی و تولید علم را مدنظر قرار داد و  گفت: وجود رگه‌های دینی در دانشگاه‌های کشور توام با شکوفایی علمی و پیروی از فراموین رهبری باعث شد تا امروز دانشگاهیان کشور در عرصه‌های جهانی به موفقیت‌های خوبی دست یافته و در کنار چند قدرت برتر علمی جهان ایران قد علم کند.

وی، پیشرفت علمی کشور را یکی از آرمان‌های امام خمینی‌(ره) ذکر کرد و ابراز داشت: ایرانی که قرار بود با توطئه استکبار از نقشه جغرافیایی جهان جذف گردد به لطف عنایات خداوند و در سایه تدابیر مقام معظم رهبری و پیروی با بصیرت مردم و جوانان امروز در رده‌های بالایی از نظر شکوفایی علم قرار گرفته، به طوری‌که امروز 3.5 درصد تولیدعلم دنیا متعلق به ایران است.

 

*نورافکن‌های دروغ‌پردازی برای گمراهی مردم

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ذوالنور در ادامه سخنان خود با اشاره به ترفندها و حیله‌های دشمنان برای ضربه‌ زدن به ایران تصریح کرد: امروز دشمن با تمام قوا به میدان آمده و با بمباران تبلیغاتی نورافکن‌های دروغ‌پردازی خود را برای گمراهی مردم بخصوص جوانان از مسیر صحیح، به کار انداخته است؛ در چنین شرایطی دانشجویان به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم تاثیرگذار جامعه باید آگاه بوده و با دشمن‌شناسی به موقع رسالت خطیر خود را در دفاع از انقلاب انجام دهند.

 

*تحریم‌ها و عدم مدیریت صحیح

وی اضافه کرد: دشمنان بعد آن که در جبهه فیزیکی موفق نشد، رو به جبهه نرم آورده و با توطئه‌های مختلف از جمله تحریم در صدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی می‌باشند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه، فشار به مسئولین، مردم و شکستن روحیه مقاومت در مردم را از اهداف تحریم‌ها برشمرد و ادامه داد: ما منکر وجود نقد نیکی در مردم و یا ضعف مدیریت در برخی از عرصه‌ها در کشور نیستیم ولی ما نباید تحت تاثیر القائات دشمنان قرار بگیریم، بلکه باید بر ایستادگی خود بیافزایم.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ذوالنور، سیاست تفرقه افکن را از دیگربرنامه‌های دشمنان خواند و با اشاره به تبلیغات دشمنان علیه ایران در دفاع از سوریه و مردم مظلوم بحرین، ابراز داشت: ما از مدل حکومت در سوریه حمایت و دفاع نمی‌کنیم، ولی باید بدانیم که دولت فعلی انتخاب مردم بوده و با سقوط این دولت، استکبار بر این کشور حاکم شده و نفعی برای مردم آنها نخواهد داشت؛ از طرفی سقوط سوریه یعنی قدرت‌گیری رژیم صهیونیستی که بسیاری از دول استکباری و عربی هم از آن حمایت می‌کنند و این به نفع منافع ما نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha