دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024

مدیر حوزه های علمیه گفت: اگر استعدادهای حوزه به درستی و به موقع کشف و شناسایی نشوند و موانع این راه رفع نگردد، هیچ گاه به فعلیت نخواهند رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در مراسم گرامیداشت دومین سال تأسیس کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب  که  عصر امروز در محل این کانون برگزار شد، با اشاره به اهداف تأسیس این کانون، اظهار کرد: با توجه به تحول بزرگ علمی در حوزه های علمیه، متاسفانه  بهره برداری از این مزرعه بزرگ علمی را بسیار دیر شروع کردیم.

وی افزود: بسیار متأثر می شوم که با توجه به بودجه کم حوزه، نمی توانیم از حضور بسیاری از داوطلبان پربار دانشگاهی در حوزه های علمیه استفاده کنیم.

مدیر حوزه های علمیه، با اشاره به وظایف سنگین طلاب در برهه کنونی، خاطرنشان کرد: اکنون، فضای علمی کشور، انتظار پیشبرد برنامه های کلان علمی توسط حوزه های علمیه دارد که این کانون نیز می تواند نقش بسزایی در دستیابی به این هدف داشته باشد.

عضو  خبرگان رهبری بیان کرد: در برنامه های آموزشی کنونی حوزه، فرصتی برای استاد باقی نمی ماند تا کارهای پژوهشی طلاب را دنباله گیری کند، اما کانون ها و مراکزی مشابه کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب می توانند این خلأ را پوشش دهند.

امام جمعه قم با اظهار این که این کانون زیر پوشش رسمی حوزه و ستاد حوزه های علمیه قرار خواهد گرفت، عنوان نمود: مرکز مدیریت حوزه های علمیه آمادگی دارد تا هرگونه تأمین مالی و همکاری های علمی با این کانون را به وجود آورد و از آن پشتیبانی کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، با اشاره به نیاز حوزه به کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب، ادامه داد: اگر استعدادهای حوزه به درستی و به موقع کشف و شناسایی نشوند و موانع این راه رفع نگردد، هیچ گاه به فعلیت نخواهد رسید.

وی، بیان داشت: با توجه به پیشرفت علمی کشور، شبهات و عرصه‌های جدیدی برای حوزه‌های علمیه به وجود می‌آید که باید حوزه پاسخگوی آنها باشد.

امام جمعه قم یادآور گردید: نباید تنها به دنبال پژوهشگر نمودن طلاب باشیم، بلکه باید نوع تخصص مورد علاقه طلاب را نیز مورد پژوهش قرار دهیم تا آنها را به آن شکل مورد نظر بار بیاوریم.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که بهره‌گیری بیشتر از استادان حوزه و  استفاده بهینه از عمر باعث پیشرفت طلاب خواهد شد، اضافه نمود: باید اولویت‌ها را شناخت و تلاش‌های علمی خود را بر اساس آن اولویت‌ها قرار داد.

آیت‌الله حسینی بوشهری، در پایان، عنوان کرد: درصدد هستیم تا عنوان این کانون را به مرکز پرورش استعداد پژوهشگری حوزه‌های علمیه تغییر دهیم تا بر وسعت کاری آن بیافزاییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha