یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

دکتر قنبری همدانی گفت: نگرانی اساسی امروز دشمن، رهبری دینی در نظام جمهور اسلامی است زیرا بر اساس دین اسلام ناب محمدی جامعه را هدایت و رهبری می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، دکتر حشمت الله قنبری همدانی، در سلسله همایش های تخصصی پیشوایان هدایت، با موضوع بررسی سیره سیاسی و اجتماعی امام رضا(ع)، در مشهد به ویژگی های مشترک دشمنان اهل بیت علیهم السلام اشاره کرد و افزود: بنی امیه و آل عباس هر دو یک ادعای باطل داشتند و آن این‌که ائمه (ع) با هم نسبت فامیلی داشتند و خود را پسر عمو خطاب می کردند در صورتی که این ادعای باطل بود.

وی افزود: اگر تاریخ را به درستی مطالعه کنیم ائمه‌(ع) هدایت، هیچ تفاوتی را بین شجره بنی امیه و آل عباس نمی‌دیدند بی تردید هر دو گروه، دشمنان درجه یک اهل بیت علهیم السلام در تاریخ بودند ، امامان (علیهم السلام ) به فرمان آنها اذیت و شکنجه شدند و به شهادت رسیدند. 

وی تأکید کرد: همه دشمنان  اهل بیت علیهم السلام قاتلان دودمان  توحید بودند و باید آنها را به  مردم معرفی کرد و با  اسناد موجود در تاریخ که همه دشمنان دارای یک برنامه واحد و مشترک بودند و آن به شهادت رساندن امام معصوم (ع) بود را برای مردم تبیین کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه مقام معظم رهبری در ادامه به دوره ای تاریخی از زندگانی اهل بیت (علهیم السلام) اشاره کردو افزود: رفتار سیاسی و زندگی سیاسی همه ائمه‌(ع) یکسان بود یعنی دوران امامت حضرت علی (ع) با دوران امامت سایر ائمه مانند هیچ تفاوتی نداشت.

وی افزود: در عصر بنی عباس یکی از پیچیده ترین عناصر آل عباس یعنی مامون  بر سرکار آمد تا کار بر زمین مانده بنی امیه و آل عباس را به فرجام برساند.

قنبری به رفتار امام رضا (ع) در مقابل نقشه های پلید مأمون اشاره کرد و گفت: در شکوه و عظمت کار امام رضا‌(ع) همین بس که برنامه ها و دست های پشت پرده را شناسایی کردند.

وی اظهار داشت: توطئه بنی امیه و بنی عباس این بود که اگر در جامعه  به مشروعیت برسند و ائمه علیه السلام را کنار بگذارند وپیروز میدان شوند اسلام را نابود کنند به طوری که اثری از اسلام باقی نماند.

قنبری دراین باره توضیح داد: نظام جمهوری اسلامی در تلاش است اسلام ناب محمدی را در جامعه اسلامی پیاده کند لذا دشمن با این هدف مخالف است.

وی خاطر نشان کرد: در راس نظام جمهوری اسلامی حاکمی وجود دارد که با الهام از آیات قرآن و مکتب اهل‌بیت‌(ع) و دستورات آنان کشور را اداره می‌کند لذا نگرانی اساسی دشمن این است که این رهبر دینی بر اساس دین اسلام ناب محمدی جامعه را هدایت و رهبری می کند.

وی افزود: دشمن در تلاش است تا ولایت گریزی را به جای  ولایت پذیری در جامعه ترویج کند و این یک استراتژی از زمان بنی امیه تا به امروز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha