دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
کد خبر: 302896
۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۴

هم اندیشی وقف و رسانه، با حضور اصحاب رسانه قم و به همت اداره کل اوقاف وامور خیریه استان قم در سالن همایش های این اداره برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین شوذب شیری، در این هم اندیشی گفت: تاریخ وقف در استان قم، تاریخی سابقه  1300 ساله دارد  و اولین موقوفات آن به سال 203 هجری قمری و 91 شمسی می رسد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قم  خاطرنشان کرد: در قرن دوم و سوم هجری قمری حدود 200 هزار محدث در شهر قم وجود داشتند که هر کدام آثاری از خود به جا گذاشتند که البته هر کدام از این آثار، دستخوش تحولاتی شده اند.

وی به وجود 440 امامزاده در استان قم اشاره کرد و گفت: هر کدام از این امامزادگان در طول تاریخ شیعه، به عنوان سفرای الهی و مبلغان دین به این شهر آمدند که با بررسی زندگی هر کدام از این بزرگواران، می توان آن ها را به عنوان الگو معرفی کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم، افزود: 100هزار حدیث در کتب شیعه و سنی وجود دارد که 60هزار آن ها سهم اهل سنت و 40هزار آن ها سهم شیعیان است و برای مثال حضرت علی ابن ابراهیم(ع) شخصیتی است که به تنهایی 10هزار حدیث از ائمه اطهار(ع) را نقل کرده اند.

وی با تأکید بر نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف در جامعه اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه، برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه، دست تمنای خود را به سوی اصحاب رسانه و مطبوعات دراز می کند.

حجت الاسلام و المسلمین شیری، گفت: اوقاف و امور خیریه در سال های دورتر، سنتی ترین دستگاه و نهاد کشور بود، اما امروز با تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر، به سیستمی ترین دستگاه کشور بدل شده است.

وی در پایان افزود: در حال حاضر 65درصد موقوفات ما، وقف روضه خوانی ها و مجالس عزای اهل بیت(ع) است، در حالی که می توانیم از موقوفات استفاده بهتری داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha