چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان گفت: برنامه‌های متنوع هفته وحدت با حضور رئیس سازمان حج و زیارت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشور در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد مریدی در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه  با اشاره به فرارسیدن میلاد با سعادت پیامبراکرم(ص) و هفته وحدت گفت: بدون شک یکی از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و امام راحل، ایجاد وحدت در میان تمام مذاهب اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه طرح اندیشه وحدت جهان اسلام‏ یکى از مشغولیت‌‌هاى فکرى دیرینه و اساسى حضرت امام (ره) بود افزود: امام خمینی (ره) در طول دوران فعالیت اجتماعى سیاسى خود چه قبل از پیروزى انقلاب اسلامى و چه بعد از آن لحظه‌‏اى از اندیشه وحدت غفلت نورزید.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با بیان اینکه امروز موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی مدیون و مرهون وجود وحدت و برادری در میان مذاهب اسلامی در کشور است گفت: خوشبختانه اتحاد و وحدت مردم مسلمان استان هرمزگان با وجود حضور مذاهب مختلف اسلامی در این استان به گونه‌ای است که تجلیل و تکریم مسئولان کشوری و استان‌های همجوار را در پی داشته است.

این استاد حوزه با اشاره به ویژه‌برنامه‌های دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت استان هرمزگان در هفته مبارک وحدت گفت: مراسم جشن «وحدت» چهارشنبه‌شب چهارم بهمن‌ماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، ائمه جمعه اهل‌سنت بندرعباس، مسئولان و مدیران استانی و جمعی از روحانیون و مدرسین حوزه تشیع و اهل‌سنت، همراه با برنامه‌های مولودی‌خوانی، تلاوت قرآن‌کریم، سخنرانی و غیره در مسجد جامع اهل‌سنت بندرعباس واقع در بلوار ساحلی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت در هفته وحدت تشریح کرد: مراسم جشن «وحدت » پنجشنبه‌شب پنجم بهمن‌ماه ساعت 19 با حضور سید احمد موسوی رئیس سازمان حج و زیارت کشور و امام جمعه اهل‌سنت شهرستان قشم به همراه برنامه‌های مولودی و سخنرانی در مسجد جامع اهل‌سنت شهر درگهان جزیره قشم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مریدی اضافه کرد: همزمان با مرکز استان و جزیره قشم، جشن‌های هفته وحدت در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه(چهارم و پنجم بهمن‌ماه) در شهرستان‌های سیریک، میناب، خمیر، جاسک، پارسیان، بندرلنگه و بستک با حضور ائمه جمعه شیعه و اهل‌سنت و دیگر مسئولان شهرستانی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha