شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024

مدیر اداره فرهنگی­ هنری مجتمع آموزش عالی فقه برنامه­های دهه فجر طلاب غیرایرانی این مجتمع را تشریح کرد.

حجت­الاسلام مهدی فتحی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برنامه­های دهه فجر مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) قم، گفت: تبیین آرمان­های انقلاب، نقش امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران در عرصه بین­الملل و بیداری کنونی کشورهای اسلامی، موضوعی است که طلاب غیر ایرانی می­توانند به خوبی اهمیت آن را دریابند و به دیگران منتقل سازند.

مدیر اداره فرهنگی- هنری مجتمع آموزش عال فقه، برگزاری سخنرانی، پخش کلیپ­های انقلابی و آزین بندی مجتمع را از دیگر برنامه­های فرهنگی این ایام برشمرد و ادامه داد: تلاش کردیم تا با برپایی مسابقات علمی کتابخوانی در این دهه بر رشد علمی و دینی طلاب بیافزاییم؛ مسابقه کتابخوانی اندیشه مطهر یکی از این مسابقات است که از جلد اول مجموعه آثار شهید مطهری برگزار می­گردد تا طلاب غیرایرانی با نگاه این شخصیت انقلابی به مباحث دینی و اجتماعی بیشتر آشنا گردند.

حجت­الاسلام فتحی با اشاره به مسابقه کتابخوانی از کتاب "شهابی در شب"، یادآور شد: طلاب غیرایرانی مجتمع با مجموعه شبهات و سئوالات بین­المللی در مورد امام­شناسی و مذهب تشیع در کشورهای خود مواجه هستند. بر این عقیده هستیم که محتوای این مسابقه که خلاصه­ای از کتاب "شب­های پیشاور" در دفاع از تشیع است، می­تواند انگیزه خوبی برای طلاب در این ایام به شمار آید تا به ماهیت انقلاب اسلامی ایران بیشتر پی برند.

وی، با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی طلاب در دهه فجر با عنوان "جام فجر"، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره)، همواره تأکید بسیاری بر پرورش جسم در کنار پرورش روح داشتند؛ بنابراین برای ایجاد انگیزه ورزشی در بین طلاب اقدام به برگزاری مسابقات فوتسال و والیبال در بین آنها نمودیم تا نشاط روحی مضاعفی بین آنها ایجاد گردد.

مدیر اداره فرهنگی- هنری مجتمع آموزش عالی فقه، با اشاره به افتتاح سامانه فرهنگی پیامک کوتاه این مجتمع در هفته وحدت و ایام مبارک دهه فجر، ابراز داشت: این سامانه پیامکی به شماره 30007227005057، با اهدافی مانند ارسال پیامک­های اخلاقی و حدیثی، برگزاری مسابقه فرهنگی پیامکی، اطلاع­­رسانی فرهنگی و دریافت پیشنهادات و انتقادات سازنده فرهنگی در بین طلاب ایجاد شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha