دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024

رئیس دیوان وقف شیعه عراق گفت: خوشبختانه، امروز عتبات عالیات، مرکز توجهات قرار گرفته و برنامه‌های توسعه‌ای و عمرانی زیادی در این اماکن مقدسه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ سید صالح  حیدری، در نشستی با حجت الاسلام و المسلمین  سعیدی، تولیت آستان مقدس قم، با اشاره به توسعه فعالیت‌های فرهنگی و پیشرفت‌های عمرانی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام‌‌الله علیها) اظهار داشت:‌ موجب خوشحالی است که در حرم‌های اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، چنین پیشرفت‌هایی دیده می‌شود.

رئیس دیوان وقف شیعه عراق با تأکید بر این که زائران اماکن مقدسه، باید در فضایی آرام و معنوی به زیارت بپردازند، افزود: امروز در قم شاهدیم که چنین فضایی در اختیار زائران کریمه اهل‌بیت وجود دارد.

وی ادامه داد: آستان حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) امروز به برکت انقلاب اسلامی، رشد چشمگیری از نظر فرهنگی و عمرانی داشته است.

سید صالح  حیدری در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای وعمرانی در عتبات عالیات عراق، اظهار داشت: در دوره حاکمیت صدام بر عراق، متأسفانه هیچ توجهی به عتبات عالیات انجام نمی‌شد و زائران و مجاورران این بارگاه‌های نورانی، در زحمت زیادی بودند.

وی افزود: خوشبختانه، امروز عتبات عالیات، مرکز توجهات قرار گرفته و برنامه‌های توسعه‌ای و عمرانی زیادی در این اماکن مقدسه در نظر گرفته شده است.

رئیس دیوان وقف شیعه عراق با اشاره به شرایط خاص سامرا، گفت:‌ حرمین شریفین عسکریین(علیهماالسلام)، در شهری قرار دارد که همه جمعیت آن را اهل سنت تشکیل می‌دهند و شیعیان حضور چندانی در این شهر ندارند، از این رو دارای شرایط خاصی است.

وی خاطرنشان کرد: البته برنامه‌های توسعه‌ای و عمرانی برای این دو بارگاه نورانی در سامرا در نظر گرفته شده است که در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد.

سید صالح  حیدری در ادامه به فعالیت‌های قرآنی در عتبات عالیات اشاره کرد و گفت:‌ قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان، ‌محور تمامی فعالیت‌های فرهنگی در عتبات عالیات می‌باشد که در این راستا انتشار کتاب‌های آموزشی قرآن کریم،‌ برگزاری مسابقات مختلف قرآنی و نشست‌های تخصصی  از جمله این فعالیت‌ها می‌باشد.

رئیس دیوان وقف شیعه عراق در پایان با تأکید بر تعامل هرچه بیشتر میان عتبات عالیات عراق و آستان مقدس قم،‌ انتقال تجربیات را در این عرصه  ضروری دانست.

خاطرنشان می‌شود، در ادامه این دیدار، رئیس دیوان وقف شیعه در عراق و هیئت همراه، از بخش‌های مختلف آستان مقدس قم از جمله مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت دیدن کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha