جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

امام جمعه قم به آسیب‌های پراکنده بودن فعالیت‌های مرتبط با تبلیغات دینی اشاره کرد و خواستار هماهنگی در فعالیت‌های دستگاه‌ها و پرهیز از نگاه سلیقه‌ای به تبلیغ دین شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله ابراهیم امینی امروز یکشنبه(15بهمن) در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیر کل  تبلیغات اسلامی استان و تعدادی از مدیران این سازمان، فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: زمانی که امام خمینی(ره) دستور تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی را صادر کرده بودند این سازمان تنها نهاد تبلیغی در کشور بود ولی پس از آن نهادهای مختلفی به فکر تبلیغ اسلام افتاده‌اند و هر نهادی برای خود تشکیلات تبلیغاتی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه تکثر نهادهای تبلیغاتی منجر به بروز آسیب‌هایی می‌شود گفت: در حال حاضر هر نهادی طبق سلیقه خود فعالیت می‌کند و این تکثرگرایی مشکلاتی را به همراه می‌آورد، بنابراین اگر همه این نهادها با ضوابط و برنامه خاصی به صورت منسجم و هدفمند فعالیت کنند کارآیی بیشتری خواهند داشت.

امام جمعه قم  تاکید کرد: بعضی از نهادهای فرهنگی، بودجه کلانی در اختیار دارند اما طبق سلیقه خود تبلیغ می‌کنند و این نوعی ناهماهنگی در بین نهادها به وجود می‌آورد.

آیت‌الله امینی بیان داشت:پراکنده بودن و ناهماهنگی در فعالیت نهادهای تبلیغاتی گاهی اوقات منجر به سرگردانی مردم می‌شود و چه بسا برخی فعالیت‌ها برای مردم بدآموزی داشته باشد.

امام جمعه قم تاکید کرد: عده‌ای در صدد تخریب اسلام و مذهب تشیع هستند و برای رسیدن به مقاصد شوم خود دنبال سوژه می‌گردند تا عده‌ای را فریب دهند، در چنین شرایطی فعالیت‌هایی که مربوط به تبلیغات دین می‌شود نباید از هم گسیخته باشد.

آیت‌الله امینی خطاب به مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: کارها و فعالیت‌ها شما خیلی خوب و لازم است اما هدف حضرت امام(ره)از تاسیس این سازمان، انجام کارهای مهم همچون ساماندهی تبلیغات اسلامی بوده است.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه‌های فضای مجازی و توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی، اعزام مبلغ و...، عمل به دستورات و توصیه‌های قرآن کریم را مهم دانست و اهتمام جدی به ساماندهی هیئت‌های مذهبی را خواستار شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی قم،در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیر کل  تبلیغات اسلامی گزارشی از فعالیت‌های ااین اداره کل ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha