شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
کد خبر: 305980
۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۴

تمام کاتولیک ها، با بهره گیری از رسالت و تصمیم پاپ، باید در پایان دادن به سوء مدیریتی که می تواند باعث منقلب شدن مومنین شود مشارکت داشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به نقل از روزنامه اَوَّنیره چاپ ایتالیا دینو فوفو مدیر تلویزیون 2000 در رابطه با قصد کناره گیری پاپ گفت: فکر می کنم از تفرقه های درون کلیسا بسیار رنج کشید.

وی افزود: تمام کاتولیک ها، با بهره گیری از رسالت و تصمیم پاپ، باید در پایان دادن به سوء مدیریتی که می تواند باعث منقلب شدن مومنین شود مشارکت داشته باشند.

وی درباره شایعاتی که در مورد راتزینگر نقل می شود افزود: او همیشه خواستار پاک سازی و مخالف درگیری های داخلی بود و فکر می کنم پاپ از تفرقه های درون کلیسا و بخصوص در درون مقر مقدس رنج بسیاری برد.

* بازجویی سه ساعته درباره رسوایی جنسی کشیش ها

از سوی دیگر بسیاری از تحلیلگران، رسوایی های جنسی را از عوامل استعفای پاپ برشمرده اند.

در همین راستا کاردینال تیموتی دولان رییس شورای اساقفه آمریکا در حالی که یک هفته دیگر برای شرکت در شورای کاردینال ها برای انتخاب پاپ جدید عازم رم خواهد شد، در رابطه با آزار جنسی در شهر میلواکی مورد بازپرسی قرار گرفت.

روزنامه نیویورک تایمز با انتشار این خبر، نوشت: اسقف اعظم نیویورک روز چهارشنبه در پشت درهای بسته به مدت سه ساعت به سئوالات وکلای مدافع صدها نفر که اعلام کرده اند مورد آزار جنسی کشیشان شهر میلواکی قرار گرفته اند، پاسخ داد. دولان قبل از اینکه به سمت اسقف اعظم نیویورک انتخاب شود به مدت 7 سال اسقف اعظم این شهر بود.

دولان دومین کاردینال شرکت کننده در شورای کاردینال ها برای انتخاب پاپ است که در رابطه با آزار جنسی کشیشان به کودکان مورد بازپرسی قرار می گیرد.

* زمان انتخاب پاپ جدید

وب سایت رادیو واتیکان نیز از قول کشیش لومباردی سخنگوی واتیکان اعلام کرد: هنوز تاریخ آغاز شورای کاردینال ها برای انتخاب پاپ جدید مشخص نیست و مجمع عمومی کاردینال ها پس از استعفاء پاپ تاریخ آغاز شورا را تعیین می کند.

وی در مورد رابطه واتیکان با گروه اخوت سن پیو دهم ( سنت گرایان انشعابی از واتیکان) گفت این وظیفه به عهده پاپ آینده گذاشته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha