پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024

مسوول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با بیان اینکه گسترش ارتباطات و رسانه ها فضای جامعه را تغییر داده است، افزود: امروز در اثر این ارتباطات جامعه با گرایش های دوگانه مواجه است و به سمت دینداری مدرن می رود.

 به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان:  حجت الاسلام و المسلیمن محمد رضا زیبایی نژاد رییس دفتر مطالعات و تحقیقات زنان افزود: این روند یک روند جهانی است و در اثر از بین رفتن مرزهای فرهنگی تحت تاثیر رسانه ها بوجود آمده است.

وی گفت: امروز رسانه ها جوامع را به سمت جهانی شدن سوق می دهند و از همین رو افکار به سرعت منتشر می شوند و همانگونه که امروز اسلام در اقصی نقاط جهان منتشر می شود، عقاید باطل نیز در جوامع ما منتشر می شوند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اصلاح شدن چنین ساختاری به واسطه اصلاح ساختار کلی جهانی محقق می شود، افزود: ولی نباید دست روی دست گذاشت بلکه از یک سو باید هوشیار بود و دیگران را نیز در این زمینه آگاهی داد.

وی با اشاره به رنگ باختن برخی از ارزشها در چنین جامعه ای اشاره کرد و افزود: بر اساس روایات دینی چه بسا در مقطعی از تاریخ آخر الزمان شرایط به گونه ای باشد که حتی فرد نتواند خانواده خود را امر و نهی کند.

حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد گفت: در عصر فناوریهای سنگین، افراد   به واسطه چندین نوبت کار، اوقات خود را با کار و شغل خود هماهنگ می کنند و خانواده در حاشیه قرار می گیرد.

وی به نقش تفکر غربی در رواج چنین سبک زندگی اشاره کرد و افزود: در جامعه امروزی به لحاظ تغییر سبک زندگی افراد دیر به خواب می روند و از سوی دیگر صبح ها دیر از خواب بیدار می شوند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه غرب بعد از رنسانس، خدا را از دایره زندگی اجتماعی خارج کرد، افزود: در چنین جامعه ای ارزشهای کاذبی چون ثروت، قدرت و منزلت اجتماعی جایگزین منزلت های الهی شد.

وی ادامه داد: این جامعه به واسطه پیوند با فناوری های نوین به ویژه فناوریهای رسانه ای، به شدت به سمت احساسی شدن   حرکت کرد و این روند همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام زیبایی نژاد با بیان اینکه محیط های دینی در مواجهه با اموزه های غرب به پیوند این دو دست زدند، افزود: جامعه امروز ما حد وسط لیبرالیسم و جامعه دینی است و از همین رو دینداری های نوین در جامعه مطرح است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha