سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

آیت الله خوشوقت به معنای واقعی تکیه‌گاهی برای نظام و مقام معظم رهبری و اعتباری برای این کشور امام زمانی بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی،  در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله خوشوقت که در مسجد اعظم قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت:مرحوم آیت الله خوشوقت حقیقتا یک انسان متواضع و با اخلاق بودند که منشا خدمات ماندگاری برای اسلام و نظام و حوزه های علمیه شدند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: این شخصیت برجسته در طول عمر پربرکت خویش، عنایت و توجه ویژه ای به تربیت شاگردان داشتند و از این رهگذر نیز طلاب و فضلای زبده و با اخلاقی را تحویل جامعه دادند.

وی همچنین با بیان این که تاریخ تشیع همواره شاهد حضور و فعالیت علما و بزرگان بسیاری بوده که کمر همت برای اعتلای مکتب بسته اند، گفت: بنده به عنوان کسی که از گذشته  به ایشان ارادات و علاقه وافری داشته ام ، شاهد بوده ام که این عالم بزرگوار و متقی از هر فرصتی برای تبلیغ دین مبین اسلام، مکتب تشیع و انقلاب اسلامی بهره می بردند.

این استاد اخلاق حوزه در ادامه با اشاره به حمایت های همه جانبه مرحوم آیت الله خوشوقت از مقام و جایگاه ولایت فقیه، خاطرنشان کرد: ایشان به معنای واقعی تکیه‌گاهی برای نظام و مقام معظم رهبری و اعتباری برای این کشور امام زمانی بودند و ما بعدها خواهیم فهمید که چه گوهری را از دست داده ایم.

وی افزود: مرحوم آیت الله خوشوقت برای نسل جوان ما تکیه گاهی آرامش بخش، برای رهبر عزیزمان دوست و انیسی دیرینه‌ و برای ما استادی اسوه و راهنمایی خوب بودندکه امثال ما درس های بیشماری از ایشان فراگرفتیم.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی همچنین با اشاره به جایگاه و مرتبت والای ایشان در عرصه فقه و عرفان و اخلاق ابراز داشت: اين بزرگوار در بُعد نقلي، عقلي، معرفتي، عملي و اخلاقی، دارای برجستگی های خاصی بودند، ضمن آن که در بُعد علمي،نیز از درجه والایی بهره مند بودند.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: نسل جوان جامعه و همه مردم خصوصا طلاب و فضلای حوزه های علمیه هر چه بیشتر از سجایای اخلاقی ، رفتاری و علمی این عالم فقید و استاد برجسته اخلاق الگوگیری کنند.

لازم به ذکر است که این مراسم از سوی دفتر مقام معظم رهبری در قم، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه،آستان مقدس حضرت معصومه(س)، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، جامعةالمصطفی و مرکز نشر آثار آیت الله خوشوقت در مسجد اعظم برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha