دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
کد خبر: 311196
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳

همزمان با هفته معلم، طي مراسمي از اساتيد مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) قم تجليل شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین فروغی از اساتید حوزه، ظهر امروز در این مراسم، طی سخنانی خدای متعال را اولین معلم دانسته و گفت: در عظمت علم و عالِم همین بس که خدای متعال اول معلم عالم است و شاگردان خصوصی خداوند در میان انسان ها، انبیای الهی هستند که ما از درک مقام والای آنان عاجزیم.

وی، علما را جانشینان پیامبران خواند و گفت: در رتبه بعد از انبیا، عالمان دین قرار دارند که مردم را از جهل و ظلمت رهایی می بخشند.

این استاد حوزه ادامه داد: ما طلاب و روحانیون که شاگردان امام صادق (ع) هستیم باید تا می توانیم زندگی خود را شبیه به آن بزرگواران کنیم و قدر فرصت تحصیل در حوزه علمیه را بدانیم؛ چرا که فرصت ها به فرموده امیر المومنین (ع)مثل ابر می گذرد و جز حسرت و غصه چیزی باقی نمی ماند.

حجت الاسلام و المسلمین فروغی در پایان یادآور شد: همه ما باید قدردان و سپاسگزار معلمان و اساتیدخویش باشیم و تا می توانیم از خرمن وجودی آنان حداکثر استفاده را ببریم.

یادآور می شود، مدرسه علمیه امام مهدی موعود(ع) تحت اشراف آیت الله العظمی نوری همدانی می باشد و 180طلبه از پایه اول تا ششم در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha