شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024

معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان این که حوزه متولی اصلی تولید دانش دینی است گفت: مراکز پژوهشی حوزه‌ دانش‌بنیان‌ترین حوزه پژوهش در کشور است و غیر وابسته‌ترین مراکز به بودجه‌های عمومی و ملی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی عماد معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، در هم‌اندیشی مسئولان مراکز پژوهشی حوزه علمیه قم با مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که مراکز پژوهشی حوزوی آزادانه‌ترین نظام سیاستگذاری و مدیریتی دستگاه پژوهشی کشور را دارد ادامه داد: معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه فعالیتش به صورت ستادی است که به میزان باز شدن مسیر، مسئولان و مدیران مراکز پژوهشی می‌توانند از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه به عرصه‌های بوجود آمده برای فعالیت‌های پژوهشی اشاره کرد و گفت: زمینه‌هایی که امروز برای پیشروی ما در انجام فعالیت‌های پژوهشی بوجود آمده است در گذشته وجود نداشت و حوزه نیز اهتمام خاصی به حمایت از فعالیت‌های پژوهشی دارد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عماد در ادامه به عوامل لازم برای حضور در طرح‌های پژوهشی ملی اشاره کرد و گفت: برای حضور در این عرصه یا باید  دارای مجوز قانونی فعالیت شامل ثبت شرکت و غیره باشد و یا اینکه مجوز و اعتبار‌نامه علمی دستگاه گرفته شود که در صورت نبود این دو نمی‌توان در طرح‌های پژوهشی ملی حضور داشت.

وی در ادامه با اشاره به تدوین اساسنامه هماهنگی مراکز پژوهشی حوزه اظهار داشت: البته این اساسنامه در مرحله پیشنهادی است که امید است به زودی تصویب و ابلاغ شود.

معاون پژوهش حوزه با بیان این که تمامی فعالیت‌های علمی حوزه اطلاع‌رسانی نمی‌شود خاطرنشان کرد: حوزه متولی اصلی تولید دانش دینی است از این رو باید با حضور فعال و اطلاع‌رسانی درست عرصه را برای این تولید ایجاد نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha