شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

حضرت آیت الله جوادی آملی با تاکید بر این که فراهم نمودن زمینه ظهور حضرت ولی عصر(عج)عمل به آیات قرآن است، تصریح کردند: باید تلاش ما این باشد که امام زمان(عج) ما را ببیند، نگاه ما به آن حضرت گرچه مایه فخر ماست اما معیار سعادت این است که آنها ما را ببینند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم له روز یکشنبه(22اردیبهشت) در دیدار جمعی از بانوان طلاب علوم دینی که در موسسه اسراء برگزار شد، ضرورت توجه به قرآن را مورد تاکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: ما باید باور کنیم که قرآن "حبل متین" است و طناب ناگسستنی است که یک طرفش به دست خداست و یک طرفش به دست ما است.

ایشان افزودند:بهترین راه آشنایی با خدا، قرآن و باور کردن معارف قرآن و تخلق به اخلاق قرآنی و عمل کرن به دستورات قرآنی و منتشر کردن این معارف است، چون قرآن همتای عترت و عترت همتای قرآن هستند این دو رشته از یک طناب هستند که تار و پود یکدیگر را تأمین می کنند و هر دو به دست ذات کبریا  هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قرآن و عترت هر دو تار و پود این طناب ناگسستنی هستند، خاطرنشان کردند: ما اگر خواستیم با 14 معصوم پاک مخصوصا با وجود مبارک ولی عصر(عج) رابطه برقرار کنیم،آنها را در محبط وحی می یابیم، آدرس و جا و مکان آنها در همین قرآن کریم است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه راه فراهم کردن زمینه ظهور حضرت ولی عصر(عج)عمل به آیات قرآن است، تصریح کردند: باید تلاش ما این باشد که امام زمان (عج)ما را ببینند، نگاه ما به آن حضرت گرچه فخر ماست اما معیار سعادت این است که آنها ما را ببیند، خیلی ها در محضر پیامبر بودند و آن حضرت را ظاهرا می دیدند اما در مسیر و مقصد آن حضرت نبودند، عمده آن است که آنها ما را ببینند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه نگاه خداوند نگاه فخرآفرین و نگاه عمومی است، ابراز داشتند: خداوند برخی افراد را نگاه نمی کند، درباره تبهکاران و محرومان معنوی این چنین است، اهل بیت عصمت وطهارت(ع) مظهر خدای سبحان در این دو دیدگاه هستند که با یک نگاه همه چیز را می بینند و هر کس هر کاری می کند از آن باخبرند.

 *مطلبی در قرآن بر فطرت انسان تحمیل نشده است

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه سعی کنید عملا هم قرآنی و روایی باشید و اخلاق، گفتار، منش، روش تان آموزنده باشد، گفتند: اساس خانواده را در جامعه احیا کنید، هم شما و هم دانش آموختگان جوانان را طوری تربیت کنید که مساله نکاح زنده شود و در هیچ جایی سخن از طلاق نباشد، کسی که طلاق گرفته یا گرفتار افسردگی می شود و یا خدای ناکرده افسارگسیخته حاشیه خیابان که هر دوی آن خطر است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جلساتی داشته باشید که این بحث ها گفتگو شود و این بحث ها را با دیگران در میان بگذارید، تصریح کردند: این بحث ها را با مثال و ترجمه روان رقیق تر کرده و منتقل کنید و هر کسی به اندازه ظرفیت خود با این کتاب می تواند آشنا باشد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه در قرآن، مطلبی نیست که بر فطرت انسان تحمیل شده باشد، خاطرنشان کردند: فرزندان را که به مهد کودک می سپارید  مشغول بازی هستند اگر دیگران این بچه ها را صدا بزنند گوش نمی دهند اما وقتی شما صدا زدید صدای شما را آشنا می داند و به شما نگاه می کند،اولیای الهی به منزله پدران ما هستند که صدای آنها برای گوش فطرت ما آشناست.

این مفسر قرآن کریم ادامه دادند: حرف های انبیاء حرف های تحمیلی نیست، حرف هایی است که با گوش و جان ما آشناست.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha