شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
کد خبر: 312340
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶

رییس قرار گاه عمار تعدد جبهه اصولگرایان در انتخابات را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: جبهه مقابل اصولگرایی برنامه و نیروی قوی در انتخابات ندارد.

حجتالاسلام والمسلمین مهدی طائب عصر پنجشنبه در نشست سیاسی نبرد حماسی در پیچ تاریخی، در مدرسه علمیه معصومیه قم، گفت: پیچ تاریخی در این برهه از لسان مقام معظم رهبری عنوان شد که در واقع این پیچ به نقطه ای گفته می شود محل وقوع آن بر همگان مجهول است و عده ای می خواهد که به آن نقطه برسند و عده ای دیگر بر علیه آن جبهه می گیرند؛ همانند بحث ظهور که عده ای نمی خواهند این مساله واقع شوند و عده ای دیگر که خواستار به ثمر رسیدن دعاهایشان هستند.

رییس قرارگاه عمار، یادآورشد: رهبر انقلاب برهه کنونی را پیچ تاریخ عنوان کرده اند که باید با بصیرت سیاسی و فرهنگی خود به بهترین شکل از این پیچ حساس تاریخی عبور کنیم که یکی از لوازم آن، شرکت حداکثری در انتخابات است؛ به کار گیری استعداد ها خارج از قواعد تعریف شده، حماسه نامیده می شود که اوج آن در قیام امام حسین(ع) در کربلا واقع شد.

وی در خصوص سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مورد حجت شرعی در انتخابات گفت: رهبری عقیده دارند همه مردم باید در تشخیص مصداق به حد اجتهاد برسند و بصیرت تا این حد بالا برود و این اجتهاد باید با بالابردن بینش عمومی در مسایل مختلف حاصل شود.

حجت الاسلام والمسلمین طایب اظهارکرد: یکی از دلایل نامگذاری سال جدید به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اهمیت خاص این دو حوزه بود؛ یکی از عرصه های خلق حماسه در بعد سیاسی، حضور پررنگ و عمیق و حکیمانه در انتخابات ریاست جمهوری است.

وی با ذکر این مطلب که رییس جمهور ایران پس از احمدی نژاد کار بسیار سختی در پیش دارد، عنوان کرد: باید رییس جمهوری انتخاب شود که در عین جوانی در این عرصه کارکشته باشد و بتواند بر مشکلات کشور فایق آید؛ بنابراین باید در عرصه اقتصادی تحولی عمیق در کشور ایجاد کند که در این رابطه حتی باید به کشورهای تازه بیدار شده اسلامی نیز که خواستار کمک های ایران هستند نیز یاری برساند.

این استاد حوزه گفت: باید دانست که روش ‌های استکباری در اقتصاد به آتش منجر می ‌شود که یکی از مصادیق آن اوج گرفت ربا در کشور است که به نابودی اقتصادی منجر خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیرات شگرف انتخابات ریاست جمهوری در عرصه های مختلف اظهارکرد: یکی از این عرصه های مهم، حضور دشمنان در سوریه است که مطمنا اگر انتخابات ایران بر خلاف نظر دشمنان اسلام انجام شود مطمنا سقوط سلفی ها و غرب در سوریه شدت بیشتری به خود خواهد گرفت.

وی با اشاره به حضور گسترده اصولگرایان در انتخاباتریاست جمهوری خاطرنشان کرد:  سلایق مختلف در اصول گرایی خوب است مگر اینکه امکان این باشد که اگر اصول گرایان با هم متحد نباشند در مرحله نخست گروه دیگری پیروز شود و در این صورت اصول گرایان به سمت اتحاد پیش می روند؛ البته مطمنا این انتخابات به دور دوم کشیده می شود ولی باید به یاد داشت که در نقدها کسی را جهنمی نکنیم چون ممکن است همان اشخاص به مرحله دوم راه یابند و در مرحله دوم باید بین او شخصی که مورد پسند ما نیست یکی را انتخاب کنیم که بازهم در نهایت ما ضرر خواهیم کرد چون در مرحله اول چنین حرف هایی را به او زده بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین طایب گفت: دشمن به دنبال طرح ریزی برنامه و پازلی است که شخصی در راس کار حاضر شود که از ارزش های انقلابی و اسلامی فاصله گرفته است و به دنبال پیاده کردن میعارهای غربی در کشور است؛ راه حل نظامی علیه ایران، دردی از دشمن دوا نمیکند، و تنها راهی که می تواند به ایران ضربه بزند تنها از راه انتخابات و پس از آن تسلط بر منابع و امکانات کشور است و از این رو است که نباید کسی را بر گزینیم که کشور را به آنان تحویل بدهد.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی با تأکید کردن بر بحرانی بودن اوضاع به دنبال منجی نشان دادن خود بودند، برخی کاندیداها در روز آخر مدام می‌گفتند ما نمی‌آییم اما یک‌باره در روز آخر گفتند که ما استخاره کردیم و نمی‌آییم اما معلوم شد که تیم آنان روز قبل به بررسی صندوق‌ها در وزارت کشور پرداخته بود؛ دشمنان در آستانه هر انتخابات برای به قدرت رساندن کسانی که ایران را تقدیم آمریکا کنند تلاش می کنند و متاسفانه افراد فریب خورده ای نیز همیشه بر طبل وابستگی خانمانسوز به آمریکا می سازند.

وی با اشاره به ثبت نام آیتالله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: صرف نظر از بسیاری از مسایل به نظر می رسدکه سن ایشان برای حضور در این اتنخابات زیاد باشد ولی باید دانست که استفاده از چنین شخصیت هایی که نشان داده اند به هر شکل و با هر مساله ای که رخ داده است پای نظام ایستاه اند چگونه باید رفتار کرد؛ ایشان در مجمع تشخیص مصلحت نظام و حضور افراد دیگر با سلایق فکری دیگر باعث شده است که ظرفیتهای این مجمع بیشتر از قبل شود که این مساله نیز تابعی از اندیشه حکیمانه رهبر انقلاب است که از این ظرفیت های فعال در کشور چگونه در جهت ایجاد فضای مناسب برای کار استفاده کردند.

حجت الاسلام والمسلمین طایب با ذکر این مطلب که نامزدهای اصول‌گرا با سایر نامزدها قابل مقایسه نیستند، عنوان کرد: این نامزدها از نظر سابقه سیاسی و دانشگاهی و دفاع از ارزشهای انقلاب، جزو نوادر هستند که حتی با سیاستمداران غربی نیز قابل قیاس نیستند.

وی گفت: در مورد مطرح کردن قضیه هولوکاست توسط احمدی نژاد باید گفت هر کس این مسئله را زیر سوال ببرد سیاست خارجی او را رد می کنم زیرا غرب از این مسئله به عنوان بزرگ ترین ابزار دروغین خود استفاده می کند و احمدی نژاد به خوبی به این امر ضربه زد اما در ادامه پشتیبانی کاملی از آن صورت نگرفت.

وی اظهارکرد: نباید خدمات دولت نهم و دهم را در سرعت کارها و مواضع انقلابی رییس جمهوری در بسیاری از عرصه ها نادیده گرفت و صرفا انتقاد کرد؛ ضمن اینکه در انتخابات باید از تخریب پرهیز کرد ولی نقد به معنای تخریب نیست و اگر کسی نیز چنین حرفی بزند مشخص است که معنای این دو کلمه را نمی داند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha