جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ |۳۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 7, 2024

مراسم تجلیل از مبلغین فعال در ورزشگاه‌های کشور امروز با حضور مسئولان حوزوی و متصدیان امر ورزش در مجتمع فرهنگی الغدیر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از تهران حجت‌الاسلام‌ و المسلمین نبوی در مراسم تجلیل از طلاب مبلغ در ورزشگاه آزادی تهران اظهار داشت: حرکت خوبی که با حضور روحانیون و طلاب حوزه‌های حوزه‌های علمیه در ورزشگاه آزادی آغاز شد باید به طور مستمر ادامه یابد.

وی گفت: شناخت مخاطبان در این حرکت‌ها امری ضروری است لذا باید چارچوبی برای توصیف مخاطبان و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری آنها طراحی و تدوین شود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین نبوی، سنجش فراوانی نیاز در مراجعات را مهم توصیف کرد و یادآور شد: با نظرسنجی از مبلغین  ونیاز سنجی مخاطبان، باید پاسخ‌های متناسب با آن نیازها  تهیه شود ، البته در پاسخگویی به این سوالات باید وحدت رویه صورت گرفته تا با جمع آوری پاسخ‌های مطلوب و مناسب آنها را در اختیار مخاطبان قرار داد.   

وی بهترین شیوه تبلیغ دین را انتقال پیام با زبان مخاطب عنوان کرد و افزود: قران کتاب بلاغت و پیامبر‌(ص) مامور ابلاغ است و  مبلغین  به عنوان بلاغ مبین  شیو ه تبلیغ خود را از پیامبر الگو گیری می کنند،که به جرات می‌توان گفت این سیره تبلیغ با زبان خود مخاطب در حرکت ارزشمند طلاب در ورزشگاه آزادی به خوبی تحقق یافت که به نوبه خود منحصر بفرد بوده و جای تقدیر دارد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین نبوی با ذکر روایتی در خصوص شیوه مطلوب تبلیغ برای جلب محبت خداوند گفت: در روایت آمده است به موسی‌(ع) خطاب شد برو و مردم را به محبت خدا بخوان و کاری کن مردم خدا را دوست داشته باشند، حضرت موسی‌(ع) عرض کرد، چگونه و از چه مسیری خطاب شد نعمات الهی را برایشان ذکر کن. این روایت نشان می‌دهد ذکر نعمات الهی تاثیر فراوانی در ایجاد محبت بین انسان و خداوند دارد که مبلغان باید آن را در امر تبلیغ به کار بگیرند . 

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه کشور، خطاب به طلاب مبلغ حاضر در مراسم اظهار داشت: کسانی که خداترس باشند  سخن آنان در مردم تاثیرگذار است، بنا براین اگر خداترسی در ضمیر مبلغ وجود داشته باشداز نفوذ‌پذیری و تاثیر بالایی برخور دار خواهد بود. 

* آشفتگی رسانه‌های غرب

 در ادامه این مراسم پیش‌نمازی معاون امور فرهنگی ورزش و جوانان طی سخنانی با اشاره به تاثیرگذاری  عمیق حرکت روحانیون درورزشگاه‌ها و میادین ورزشی گفت:رسانه‌های بیگانه در تبلیغات مسموم خود برای ایجاد شکاف  میان جوانان و روحانیت   بسیارتلاش  می‌کنند، ولی این حرکت بزرگ فرهنگی و انعکاس رسانه‌ای آن در سایت‌ها و رسانه‌های آنان، نشان داد که حضور روحانیون در اماکن ورزشی شکستی سنگین برای توطئه ایجاد شکاف و دوری جوانان و روحانیت از یکدیگر را برای دشمنان رقم زده است.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت ورزش برای بهره‌گیری مطلوب‌تر ازوجود روحانیت در اماکن ورزشی تصریح کرد: در نظر داریم افرادی خبره را با مشورت معاونت تبلیغ حوزه علمیه انتخاب کرده و برای حضور در اردوهای ورزشی داخلی و خارجی به کار گیریم تا در مراحل قبل از سفر، حین سفر و بعد از آن  ارتقای روحیه معنوی ورزشکاران  را شاهد باشیم.

پیش‌نمازی ادامه داد: همچین وزارت ورزش در بخش مربی‌گری باشگاه‌ها در صدد است طلابی را که آموزش دیده ودارای سابقه  ورزشی  هستندرا برای آموزش مربی‌گری تربیت کرده و از وجود آنها برای تعلیم جوانان استفاده نماید.

معاون امور فرهنگی وزارت ورزش در پایا ن گفت: در هیچ محیطی مثل ورزش با اقبال قلوب مواجه نیستیم لذا پیشنهاد می‌کنم، خاطرات و تجارب روحانیون حاضر در این گونه مراسمات گردآوری و تدوین شده و به رشته تحریر درآید؛همچنین برای استمرار ارتباط با جوانان علاقمند نیز می‌توان پاتوق یا ایستگاه‌هایی را برای تعاملات و ارتباطات بیشتر در مکان های عمومی تعیین نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha