شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
کد خبر: 312816
۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۴

مدیر گروه برنامه ریزی و مطالعات امور خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه از تولید بسته ها و محصولات فرهنگی آموزشی ویژه خانواده های طلاب سراسر کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی محمدی مدیر گروه برنامه ریزی و مطالعات امور خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه، در هم اندیشی اساتید و متخصصان خانواده حوزه که امروز در مرکز خدمات حوزه های علمیه، در قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت مساله برنامه ریزی فرهنگی، ابراز داشت: ضرورت این بحث در معاونت تهذیب حوزه های علمیه به خوبی احساس شده و گروه های مختلفی در این زمینه فعال شده اند.

وی افزود: از جمله برنامه های دفتر امور خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه می توان به برگزاری طرح های مرتبط با پیشگیری و درمان معضلات فرهنگی و خانوادگی در سطح اولیه و به تبع آن در سطح جامعه اشاره کرد.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: طرح های آموزشی و فرهنگی معاونت تهذیب در امور خانواده از جمله طرح های فراگیر و جذابی است که هم اکنون سراسر کشور را در برگرفته است و مشتاقان و مخاطبان بسیاری را نیز به دلیل حساسیت و اهمیت مساله خانواده به سوی خود جذب کرده است.

وی اضافه کرد: طرح های مرتبط با امور خانواده به چند دسته تقسیم شده اند؛ یکی از این گروه ها، ویژه گروهی از طلاب است که هنوز وارد زندگی خانوادگی و ازدواج نشده اند که برای این افراد نیز دروه ها، نشست ها، کارگاه ها و محصولات فرهنگی در نظر گرفته شده است که آنان را از نظر شناختی و روانی نسبت به ازدواج آماده می کند.

مدیر گروه برنامه ریزی و مطالعات امور خانواده معاونت تهذیب حوزه یادآور شد: از جمله طرح های اصلی که ویژه این گروه از طلاب طراحی شده است، می توان به طرح "تعالی" اشاره کرد که بسته طرح های فرهنگی را در خود جای داده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از طرح هایی که در دستور کار قرار دارد، طرح ویژه اعضای خانواده طلاب از جمله همسران و فرزندان آنان است و  می توان در این راستا به تولید محصولات فرهنگی خانوادگی ویژه فرزندان و همسران طلاب اشاره کرد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: محصولات فرهنگی نیز با رویکرد پیشگیری و درمان برخی از ناهنجاری های تولید می شود که در آینده به مرور در اختیار طلاب قرار می گیرد.

وی در پایان از اجرای طرح برگزاری درس های اخلاق و قرآ ن ، آموزش روش تبلیغ و منبر و خطابه و نیز تدریس قرآن ویژه همسران و فرزندان طلاب در مناطق تبلیغی خبرداد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha