یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024

همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت سیدالشهداء(ع)، دانشنامه معنوی امام حسین(ع) با 700 مطلب جدید و در مجموع با یک هزارو 867 مطلب در شبکه جهانی به روز رسانی شد.

مدیر پایگاه حوزه نت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری حوزه بااعلام این خبر، اظهارداشت: این دانشنامه با هدف تسهیل در امر پژوهش و تحقیق پژوهشگران حوزه و دانشگاه به روز رسانی شده است.

حجت الاسلام احمد اکبری افزود: این دانشنامه با یک هزارو 867 مطلب در قالب 23 موضوع برگرفته از گزیده کتاب، چکیده پایان نامه، مقالات پژوهشی، بریده جراید، پرسش و پاسخ حول شخصیت حضرت سید الشهدا(ع) می باشد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: در این دانشنامه که ابتدا به توضیح زندگینامه امام حسین (ع) به عنوان سومین امام شیعیان می پردازد، ویژگی ها و خصوصیات فردی این امام همام و دوران امامت حضرت مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که فرمودند"احب الله من احب حسینا(خداوند دوست می دارد کسی را که حسین را دوست بدارد)"، ادامه داد: "زندگانی امام قبل امامت"، "امام در دوران امامت"، " وقایع پس از شهادت امام"، " سیره و اخلاق امام"، " فضائل و مناقب امام"، " کرامات امام"، " امام از نگاه قرآن و اهل بیت(ع)" از موضوعات این دانشنامه است.

مدیر پایگاه حوزه نت خاطرنشان کرد: " امام حسین(ع)و امام زمان(عج)"، "امام در فقه"و " امام حسین(ع) در اینترنت ورسانه ها"، "قیام امام و انقلاب اسلامی"،  " عوامل و زمينه های نهضت عاشورا"، "اهداف و انگیزه‏هاي نهضت"، "پیام‏ها و پیامدهاى نهضت"، "اصحاب و یاران امام در کربلا"، "حضرت زینب (س) پیام رسان کربلا" و "زنان و نهضت حسینی" از جمله دیگر موضوعات دانشنامه امام حسین(ع) به شمار می رود.

یادآور می شود، علاقمندان می توانند برای استفاده از محتوای غنی دانشنامه امام حسین(ع) به پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت به نشانی اینترنتی www.hawzah.net    مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha