سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

پایگاه کتابخانه دیجیتال نور در آستانه فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت منجی عالم بشریت 200 عنوان کتاب در قالب 200جلد، با موضوع مهدویت و امام زمان(عج) را در دسترس علاقه مندان قرار داد.

مدیر پایگاه کتابخانه دیجیتال نور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهارداشت: این اقدام با هدف تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان و مهدی پژوهان می باشد.

احمد عباسی افزود: این کتب به زبان های فارسی و عربی پیرامون شخصیت حضرت صاحب الزمان(عج) می باشد که به صورت رایگان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پایگاه کتابخانه  دیجیتال نور، برترین پایگاه کتابخانه ای کشور در سال 91 از سوی ششمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال معرفی شده است، ادامه داد: «مهدی (ع) کیست؟»، « مهدویت در منظر امام خمینی(ره)»، «غیبت و مهدویت در تشیع امامیه»، «امامت و مهدویت»، « دادگستر جهان»، «پیشگوئیها در علائم آخر الزمان»، «راه مهدی (عج)»، «سیمای جهان در عصر امام زمان (عج)» از عناوین کتب موجود در پایگاه نورلایب می باشد.

وی گفت: «مکیال المکارم در فوائد دعا برای حضرت قائم علیه السلام (ترجمه)»، «ترجمه کتاب الغییة»، «هزار و یک نکته پیرامون امام زمان(عج)»، «بررسی تطبیقی مهدویت در روایات شیعه و اهل سنت»، « عصر الظهور (عربی)»، «حیاه الامام المنتظر المصلح الاعظم»، «ماذا قال علی علیه السلام عن آخر الزمان «الجفر الأعظم» »، «بشارة الإسلام فی علامات المهدی علیه السلام» از جمله دیگر عناوین کتب مهدوی هستند.

عباسی با بیان اینکه شرایط استفاده از این کتب صرفاَ با عضویت در سایت میسر خواهد بود، افزود: « لواء الانصار: شیوه‌های یاری قائم آل محمد علیهم السلام»، «أصالة المهدویة فی الإسلام فی نظر اهل السنة و الجماعة»، «مکیال المکارم در فوائد دعا برای حضرت قائم علیه السلام»، «المهدی الموعود المنتظر عند علماء اهل السنه و الامامیه»، «ترجمه الامام المهدی (عج) فی اعیان الشیعه» و... از دیگر عناوین موجود در پایگاه اینترنتی کتابخانه دیجیتال نور(www.noorlib.ir) می باشد.

 

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به تاریخچه راه اندازی این پایگاه بیان داشت: پایگاه کتابخانه دیجیتال نور، پایگاهی کتابخانه ای است که به عرضه کتابهای تخصصی حوزه علوم اسلامی و انسانی در فضای اینترنت می پردازد.

عباسی افزود: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تحلیل و طراحی پایگاه کتابخانه دیجیتال نور را در سال 1386 شروع و نسخه آزمایشی آن در سال 1387 منتشر کرد و یک سال پس از آن یعنی در سال 1388 با هدف اصلی ارائه خدمات و منابع پژوهشی در زمینه کتاب و منابع علوم اسلامی و انسانی و آسان نمودن دسترسی پژوهشگران و دانش پژوهان به منابع مورد نیاز خود، به صورت رسمی افتتاح نمود.

وی بیان داشت: علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه کتابخانه دیجیتال نور به نشانی www.noorlib.ir و ثبت نام و فعال سازی روند ثبت نام خود از کلیه اطلاعات و مطالب این پایگاه به صورت تمام متن و تصویر استفاده کنند و چنانچه کاربری عضو پایگاه مجلات تخصصی نور(نورمگز) باشد می تواند با همان نام کاربری و رمز عبور از کتابخانه دیجیتال نور نیز بهره ببرد.

انتهای پیام    313/17

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha