جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024

مدیر کل انتقال خون قم گفت: توصیه های روحانیت در زمینه اهدای خون کارساز و موثر است و همین عامل باعث شده که ایران اسلامی در سطح جهانی، در عرصه اهدای خون و فرآورده های آن، جایگاه بسیار خوبی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر علی الهی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه نیاز به خون و فراورده های خونی است، ابراز داشت: این مهم از سیستم سلامت جدانشدنی است و خوشبختانه این فرهنگ در کشور ما از جایگاه  خوبی برخوردار است.

وی افزود: یکی از عواملی که توانسته بر فرهنگ سازی اهدای خون در کشور بیافزاید، دینی بودن جامعه است که تاکید بسیاری بر انسان دوستی در آن شده است.

مدیرکل انتقال خون استان قم، بر نقش برجسته علما و مبلغان در تبیین فرهنگ اهدای  خون اشاره کرد و گفت: روحانیت در تمام عرصه ها پیشتاز بوده و مردم اعتماد کاملی به این قشر دارند، لذا توصیه های آنها در زمینه اهدای خون بسیار کارساز و موثر است و همین عامل باعث شده که ایران اسلامی در سطح جهانی، در عرصه اهدای خون و فرآورده های آن، جایگاه بسیار خوبی داشته باشیم.

وی در ادامه از اجرای  طرح "قرار مهربانی" در ماه مبارک رمضان خبرداد و ابراز داشت: سازمان انتقال خون ایران با همکاری جمعیت جوانان هلال احمر و همچنین واحد پیوند اعضای دانشگاه شهید بهشتی، به منظور ترویج فرهنگ احسان و نوع دوستی و مهرورزی هم در زمینه اهدای خون و هم در زمینه اهدای عضو، این طرح را در کشور اجرا می نمایند.

الهی با بیان این مطلب که طرح "قرار مهربانی" از سه شنبه 25 تیر ماه همزمان با هفتمین روز از  ماه مبارک رمضان اجرا می شود، خاطرنشان ساخت: این طرح با شعار "اهدای عضو و اهدای خون، هدیه ای برای جان انسان ها"، در شهر قم هماهنگ با سراسر کشور اجرا می شود و علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به مرکز امور جوانان جمعیت هلال احمر مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha