شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024

رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار با تاکید بر این که مرسی در اشتباهی استراتژیک به جای کمک از مردم دست خود را به سوی آمریکا و صهیونیست ها دراز کرد، گفت: جریان سلفی با رژیم صهیونیستی مرتبط است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به تشریح عوامل سقوط دولت مرسی در مصر پرداخت و با اشاره به اینکه مرسی از مجموعه توانمندی های مصر استفاده نکرد، اظهار داشت: رئیس جمهور سابق مصر، فقط به اخوانی ها دل بست.

رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار با تاکید بر این که مرسی در اشتباهی استراتژیک، به جای کمک گرفتن از مردم، دست خود را به سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی دراز کرد، ابراز داشت: در آیات صریح قرآن اشاره شده است که کفار را ولی و سرپرست خود نگیرید، اما مرسی برخلاف آیات و روایات با دشمن ارتباط برقرار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طائب خاطرنشان کرد: مرسی در راه کسب رضایت آمریکا و صهیونیست ها با کشورهایی که می توانستند مددکار و یار وی باشند، سر جنگ داشت.

وی با تاکید بر اینکه مردم مصر پس از بیداری اسلامی، انگیزه مبارزه با رژیم صهیونیستی را داشتند، ادامه داد: متاسفانه مرسی به جای اینکه مردم را برای مبارزه با اسرائیل تشویق کند، مصر را وارد درگیری با سوریه ای کرد که عموم مردم نه تنها انگیزه ای برای مبارزه با این کشور ندارند، بلکه معتقد کمک به سوریه هستند.

رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار با اشاره به اینکه مجموع اقدامات مرسی موجب شد تا نتواند از ظرفیت های جهان اسلام برای خدمت رسانی به مردم استفاده کند، خاطرنشان کرد: مردم مصر پس از سرنگونی حکومت مبارک، هیچ پیشرفتی را حس نمی کردند و با اقدامات مرسی شاهد بدتر شدن وضعیت این کشور بودند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با تاکید بر این که جامعه مصر استفاده از تمام ظرفیت‌های اسلامی را از مرسی طلب داشتند، تصریح کرد: مرسی با هدف جلب رضایت آمریکا و اسرائیل مصر را به روزهای بدتری می کشاند.

وی با اشاره به اینکه مردم مصر به دنبال وضعیت بهتری بودند، خاطرنشان کرد: به همین جهت سوءاستفاده کنندگان توانستند بر این موج نارضایتی سوار شوند و وضعیت فعلی را پدید آورند.

رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار با تاکید بر اینکه به دلیل بیداری، وضعیت فعلی مصر پایدار نخواهد ماند، ابراز داشت: بالاخره مردم حاکمیت اسلامی خوبی را سرکار خواهند آورد.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با تاکید بر این که جریان سلفی در عمق خود به رژیم صهیونیستی مرتبط است، خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که آمریکا و اسرائیل القاعده را با هدف به آشوب کشیدن کشورهای اسلامی ایجاد کردند.

رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار در توصیه ای به سران اخوان المسلمین، گفت: خیلی باید دقیق باشند که تفکر سلفی آن ها را وادار به اقدامات غیرعاقلانه نظیر تشکیل ارتش آزاد در مصر نکند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب در پایان یادآور شد: مصری ها از انقلاب ایران درس بگیرند که با اتکا به خداوند و حضور پرشور مردم در صحنه توانست نظام سلطنتی را سرنگون کند

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha