چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024

حضرت آیت‌الله سبحانی تاکید کردند: پیشرفت غرب به خاطر لاابالی‌گری نیست، بلکه به دلیل التزام عملی آنها به برخی مبانی اسلامی مانند نظم است.

به گزارش‌ خبرگزاری حوزه، معظم‌له، ظهر در دامه سلسله مباحث تفسیری خود در مدرسه حجتیه قم، اظهار داشتند: اگر مشاهده می‌کنیم غرب پیشرفت کرده، باید بدانیم این پیشرفت به خاطر برهنگی، رقاصی و لاابالی‌گری نبوده، بلکه به خاطر تلاش در علم و دانش است.

ایشان با اشاره به تاکیدات فراوان اسلام به کسب علم، خاطر نشان کردند: پیامبر‌(ص) فرمودند «طلب علم بر همه مسلمانان واجب و فریضه است» و غربی‌ها به این دستور عمل کردند.

حضرت آیت‌الله سبحانی یکی دیگر از علل پیشرفت غرب را التزام آنها به نظم دانسته و افزودند: حضرت علی‌(ع) که امشب شب ضربت خوردنشان است، همه ما را به نظم در کارهایمان توصیه کرده‌اند.

معظم‌له ادامه دادند: هرزگی غربی‌ها، نقطه ضعف‌شان است و پیشرفت آنها در عمل به مبانی اسلام است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظهور فساد در آخر‌آلزمان یادآور شدند: در آخرالزمان مردم دیانت را عامل عقب‌ماندگی می‌دانند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: یکی از معصومین ‌(ع) فرموده‌اند زمانی خواهد رسید که مردم امر به معروف و نهی از منکر را فراموش می‌کنند و حتی به منکر امر می‌کند و از معروف، نهی می‌کند و بالاتر از این به جایی می‌رسند که منکر را معروف می‌دانند.

حضرت آیت‌الله سبحانی افزودند: وقتی نهی از معروف و امر به منکر در جامعه رواج پیدا کند، مردم به جای عبادت به پارتی می‌روند، وقتی که جای منکر و معروف عوض شود، عقل و فکر مردم عوض شده است.

معظم‌له با اشاره به واکنش مشرکان در برابر آیات الهی، اظهار داشتند: هرگاه آیه تکوینی مثل شق‌القمر یا آیه تشریعی مثل قرآن می‌آمد مشرکان از آن اعراض می‌کردند.

ایشان ادامه دادند: هرگاه به مشرکان گفته می‌شد به فقرا کمک کنید، می‌گفتند اگر شایسته بودند، خداوند به آنها اموالی می داد و حتما استحقاق فقیر بودن را دارند که فقیر هستند.

حضرت آیت‌الله سبحانی ادامه دادند: پاسخ این است که فقر و بدبختی آنها بخاطر خودشان نیست، بلکه ناشی از نظام حاکم بر جامعه است که عده‌ای با ظلم حق آنها را گرفته‌اند؛ حضرت علی‌(ع) می‌فرمایند« ما جاع فقیر الا بما متع به غنی» یعنی هیچ فقیری فقیر نشده، مگر این که یک کسی حقش را خورده است، چون خداوند روزی همه بندگان را می‌دهد.

ایشان در پایان با اشاره به ضرورت بهره‌مندی معنوی از شب‌های قدر، گفتند: نماز هفت قل هوالله را امشب بخوانید چون نماز مجربی است و بعد از آن حوائج خود را از خدا بخواهید.

انتهای پیام 20/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha