چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

مدیر حوزه علمیه گیلان گفت: طبق روايات موجود هر کسي در شب قدر با هر مقدار گناه به درگاه خداوند برود و ابراز ندامت و توبه کند، قطعا گناهان او بخشیده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری در گفتگو با خبرگزاری حوزه در رشت، با اشاره به اهمیت و فضیلت شب های قدر، اظهار داشت: خداوند رحمان در طول سال فرصتی را در اختیار مومنان قرار داده تا آنها با بازنگری اعمال خود، از کارهای ناپسند ابراز ندامت کرده و با توبه، از خدای متعال درخواست بخشش نمایند و قطعا هیچ کس از این درگاه نااميد بر نخواهد گشت. 

وی با بیان این که معصومین (ع) برای استفاده و بهره برداری از شب قدر برنامه ریزی می کردند، ادامه داد: در احوالات پیامبر اکرم (ص) آمده است که ده شب آخر ماه مبارک رمضان را نمي خوابيدند و همچنين در احوالات حضرت فاطمه زهرا(س) هم داريم که يک روز قبل از شب قدر را استراحت مي کردند تا شب قدر را تا صبح براي عبادت بيدار بمانند و فرزندان خودشان را نيز بيدار نگه مي داشتند. 

مدیر حوزه علمیه گیلان، خاطرنشان کرد: در روایتی از امام باقر(ع) آمده است "کسي که شب قدر را احياء کند، گناهان او آمرزيده می شود، گرچه به عدد ستارگان آسمان و وزن کوه ها و کيل درياها باشد".

 حجت الاسلام والمسلمین انصاری با بیان این که شب قدر در واقع شبي است که مقدرات همه ما تعيين مي شود، افزود: دعاهای پس از نمازها در ماه رمضان نیز دال بر این مسئله است که مقدرات در شب قدر برای انسان رقم می خورد. 

این استادحوزه، با اشاره شرایط استجابت دعا در شب قدر، گفت: کسب و خوراک حلال، حضور قلب و مشروع بودن خواسته ها و نیز توبه واقعي از جمله شرایطی است که اسباب به استجابت رسیدن دعاهایمان را در این شب عظیم فراهم می کند.

 وی با برشمردن برخی از آداب دعا، خاطرنشان کرد: شروع کردن دعا با بسم الله، ستایش خدا، صلوات فرستادن بر پيامبر(ص) و آل او و نیز اصرار بر دعا داشتن نه اصرار به اجابت از جمله آداب دعاست.

 امام جمعه تالش تصریح کرد: طبق روايات موجود هر کسي در شب قدر با هر مقدار گناه به درگاه خداوند برود و ابراز ندامت و توبه کند، قطعا گناه او بخشیده خواهدشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha