شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

امروز جهانیان به عینه شاهد هستند که افراد بی گناه بسیاری در جهان مورد ظلم کشورهایی که مدعی حقوق بشرهستند، قرار ‌می‌گیرند.

حجت الاسلام سیدکاظم طباطبایی در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اشاره به جامعیت دین مبین اسلام، اظهارداشت: اسلام دینی جامعی است که به همه ابعاد زندگی توجه داشته و پیروی از آن، بشر را به سوی سعادت رهنمون می سازد.

وی، توجه به  کرامت انسانی را یکی از موضوعات برجسته در قرآن کریم عنوان کرد و افزود : آنچه امروز در جامعه جهانی به عنوان حقوق بشر از آن یاد می شود، با حقوق بشر اسلامی بسیار متفاوت است.

امام جمعه زابل با اشاره به اهتمام اسلام به مسئله حقوق بشر، به تفاوت دیدگاه این مکتب آسمانی با دیدگاه غربی اشاره کرد و گفت: در مکتب اسلام، انسان دارای ارزش والایی است، چرا که روح خدایی در جسم او دمیده و خداوند انسان را به موجودی مقدس در زمین و در بین دیگر مخلوقات تبدیل کرده است، لذا این چنین انسانی باید در عرصه زندگی نیز دارای ارزش بوده و مورد احترام قرارگیرد.

وی با تاکید بر این که اسلام تنها مدافع واقعی حقوق بشر است، تصریح کرد: در دیدگاه غربی رفتارهایی که  در قبال  حقوق بشر ملاحظه می کنیم صرفا در راستای تامین اهداف کشور های مستکبر بوده و معنایی به نام دفاع از انسان ها را نمی توان ازآن برداشت کرد.

حجت الاسلام طباطبایی، با تاکید بر این که حقوق بشر در جامعه اروپایی و آمریکایی تنها در حد شعار خلاصه می شود تصریح کرد: امروز جهانیان به عینه شاهد هستند که افراد بی گناه بسیاری در جهان  مورد ظلم کشورهایی که مدعی حقوق بشرهستند، قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه حقوق بشر تنها در منافع جامعه غربی خلاصه می شود، تاکید کرد: متاسفانه امروز در عرصه بین الملل شاهد برخوردهای دو گانه سران مدعی حقوق بشر هستیم، به طوری که در کشوری مثل سوریه که مردم آن دوست‌دار دولت هستند  وارد شده ودولت رامورد هدف قرار می دهند، اما در کشوری چون بحرین که مردم با دولت خود مشکل دارند، هیچ اقدامی انجام نشده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اشاره به بیداری های اسلامی، اذعان داشت: امروز بسیاری از دول عربی که مسلمان بودن را تنها یدک می کشند، نوکر بی چون و چرای آمریکا هستند، لذا ملت های آنها در برابر این ظلم ها قیام کرده‌اند که امیدواریم به زودی شاهد برچیده شدن ظلم در سراسر جهان و احیای حقوق و کرامت انسانی باشیم .

انتهای خبر18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha