شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

عضو خبرگان رهبری بر لزوم تقوای رسانه ای و در نظر گرفتن مصالح نظام اسلامی و شرایط امروز جامعه، در فعالیت های خبرنگاران تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرا رسیدن هفدهم مرداد ماه، روز خبرنگار بر همه خبرنگاران متعهد و حقیقت طلب، ابراز داشت: رعایت تقوای الهی، مهم ترین مساله ای است که یک خبرنگار مسلمان حتما باید خود را ملتزم به آن بداند و لذا همواره باید از نشر شایعات و اخبار موهوم و  غیر مستند بپرهیزد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم اهتمام به صداقت رسانه ای در عین توجه به مصالح عالی نظام و کشور، خاطرنشان کرد: از دیدگاه اسلامی، خبرنگار در جایگاه یک مبلغ است و از این رو نباید بر اساس حدسیات و ظن و گمان خود، خبری را منتشر کند، ضمن آن که در آن بخش از مطالبی که نسبت به آن ها آگاهی دارد نیز می بایست مصالح سیاسی نظام و شرایط جامعه را در نظر بگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به فرمایش معروف حضرت امام (ره) مبنی بر این که "عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنیم"، اظهار داشت: خبرنگاران باید مراقب باشند که در این آشفته بازار جامعه ما، به ورطه گناهانی چون دروغ و تهمت و شایعه سازی برای دستیابی به اهداف و اغراض سیاسی و جناحی نیفتند و همواره در کارهای خود رضایت خداوند متعال را در نظر بگیرند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که همه خبرنگاران جامعه اسلامی به تاسی از شهید صارمی و دیگر شهدای والامقام عرصه خبر و قلم، در هدایت و اصلاح جامعه نقش ممتاز خود را به درستی ایفا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha