یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
کد خبر: 317949
۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۸

دبير ستاد اقامه نماز استان لرستان از تشكيل اولين هسته ياوران نماز در استان در بخش‌های فرهنگی، تبلیغی و جذب خیرین خبر داد.

حجت‌الاسلام درويش‌پور در گفتگو با خبرگزاری حوزه در لرستان، از تشكيل اولين هسته ياوران نماز در استان خبر داد و اظهارداشت: اين هسته متشكل از هفت نفر شامل رئيس هسته مركزی، دبير اجرايی، معاونت طرح و برنامه، معاونت آموزش و پژوهش، معاونت فرهنگی و معاونت روابط عمومی می‌باشد.

دبير ستاد اقامه نماز استان لرستان با اشاره به اينكه هسته ياوران نماز از بين معتكفان مساجد استان شناسايی شده‌اند و به مدت دو سال فعاليت خواهند داشت، افزود: در ابتدا اين هسته ياوران نماز در مركز استان تشكيل شده است كه به‌دنبال آن در ساير شهرستان‌های استان نيز اين هسته تشكيل خواهد شد.

وی اضافه كرد: از جمله فعاليت‌های دبير اجرايی هسته ياوران نماز می‌توان به ارائه طرح و برنامه مدون برای هر فصل، پيگيری در جهت اجرايی نمودن برنامه‌های مصوب در هسته، ايجاد زمينه ارتباط هسته با ديگر نهادها و افراد حقيقی و حقوقی، اداره جلسات شورا و تعيين زمان جلسات، ارائه گزارش عملكرد فصلی به رئيس هسته، انجام امور دبيرخانه شورا، تعيين دستور جلسات رئيس هسته اشاره كرد.

دبير ستاد اقامه نماز لرستان تدوين برنامه بلندمدت و ميان مدت و همچنين تدوين و ارائه برنامه كوتاه مدت آموزشی، پژوهشی و تبليغی را از وظايف واحد طرح و برنامه بيان نمود.

حجت‌الاسلام درويش‌پور در بيان وظايف معاونت آموزش و پژوهش نيز اذعان داشت: ايجاد بانك اطلاعات در حوزه نماز و اطلاعات اعضای عادی، فعال و مؤثر ياوران نماز، تعيين تاييد و تلخيص محتوايی تحقيقی و ارائه به واحد فرهنگی جهت تهيه نشريه و كتاب از جمله وظايف اين معاونت است.

وی افزود: از ديگر فعاليت‌های اين معاونت ، برنامه‌ريزی جهت دانش‌افزايی و تعيين سير مطالعاتی اعضای عادی، فعال و مؤثر ياوران نماز، برگزاری كارگاه ها و دوره‌های آموزشی جهت ياوران نماز، مشاوره و پاسخگويی به مسائل نماز، آسيب شناسی در حوزه نماز و سنجش و ارزيابی برنامه‌ها می باشد.

حجت‌الاسلام درويش‌پور در بيان وظايف واحد فرهنگی نيز به مواردی شامل شناسايی ظرفيت‌های فرهنگی استان، برنامه‌ريزی فرهنگی متناسب با منطقه، برگزاری نشست‌ها و همايش‌های فرهنگی با موضوع نماز، برگزاری مسابقات و جشنواره های فرهنگی، هنری با موضوع نماز، انتشار نشريه، جزوات و كتب‌ با موضوع نماز، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و شناسايی، جذب و ساماندهی اعضای عادی و مؤثر در شبكه ياوران نماز اشاره كرد.

دبير ستاد اقامه نماز لرستان، بررسی و شناسايی شيوه‌های تاثيرگذار تبليغی در خصوص نماز، انجام امور سمعی و بصری، تبليغات و اطلاع‌رسانی و تعامل با رسانه ملی، نشريات و خبرگزاری‌ها، شناسايی بسترهای بالقوه فرهنگی در جامعه جهت ترويج و گسترش فرهنگ نماز را از جمله وظایف  واحد روابط عمومی دانست.

وی  هم چنین شناسايی و جذب خيرين در شبكه‌های ياوران نماز، برنامه ريزی در جهت استفاده از حمايت‌های مالی و پشتيبانی خيرين را از جمله وظايف واحد پشتيبانی شبكه ياوران نمازبرشمرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha