جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024

امروز مهم ترین وظیفه حوزه علمیه این است که بتواند با طلاب اندیشمند خویش اسلام را با بهترین روش در جهان گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام عبدالله زاده امام جمعه رودسر، در مراسمی که امروز به مناسبت افتتاحیه سال تحصیلی جدید "93-92" در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) شهرستان رودسر با حضور مدیر و معاونین و طلاب این مدرسه برگزار شد، با اشاره به اینکه در اسلام علم منحصر به طبقه خاصی از مردم نیست، گفت: در واقع در اسلام علم فریضه ای است که بر هر مسلمانی واجب است.

وی تفقه در دین را لازمه کمال آدمی دانست و ادامه داد: با توجه به این که دانستن مسائل دینی در سعادت دنیا و آخرت انسان تاثیر مستقیم دارد لذا علوم دینی نسبت به سایر علوم از شرافت و اهمیت بالاتری برخوردار است. 

امام جمعه شهرستان رودسر یکی از تفاوت های مهم حوزه و دانشگاه را اهمیت دادن بیشتر حوزه علمیه به مبحث فهم علم عنوان و افزود: تفقه در دین در حوزه علمیه ارزش حقیقی دارد

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه یکی از استوانه های نظام اسلامی است،که در پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه نقش عمده و موثری برعهده دارد، اظهار داشت: حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) شهرستان رودسر نیز به عنوان یکی از مدارس علمیه برتر استان گیلان، برای رسیدن به این هدف مهم گام های موثری را برداشته است.

حجت الاسلام عبدالله زاده با اشاره به انتظار بالای جامعه از طلاب علوم دینی، گفت: امروزباید منش، گفتار، کردار و ظواهر طلاب علوم دینی منطبق با تعالیم دینی باشد چه اینکه این قشر به عنوان الگوی اجتماعی رسالت سنگینی را برعهده دارند. 

امام جمعه شهرستان رودسر افزود: برای اینکه یک طلبه علمش منفعت داشته باشد باید علاوه بر انجام واجبات، از انجام و استمرار اعمال مستحبی غافل نشود.

وی تاکید کرد: امروز چشم همه جهانیان و به خصوص  دشمنان اسلام به عملکرد حوزه های علمیه است و لذا وظیفه امروز حوزه علمیه این است که بتواند با طلاب اندیشمند خویش اسلام را با بهترین روش گسترش دهد.

حجت الاسلام عبدالله زاده اضافه کرد: طلبه با سواد و آگاه به مسائل، مورد احترام همگان است و لی طلبه ای که از لحاظ تحصیلی به رشد شایسته خویش دست نیافته جایگاه موثری در جامعه ندارد

وی تعظیم استاد، مباحثه منظم، برنامه ریزی و معنویت را از مهمترین عوامل پیشرفت یک طلبه برشمرد و خاطرنشان ساخت: رذایل اخلاقی باعث سلب توفیق در مسیر طلب علم می باشد در صورتیکه با کسب فضایل اخلاقی دریچه های معرفت به روی انسان باز می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha