شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

نه فقط مردمان این دیار که مرغ دل بسیاری از محبان و شیعیان اهل بیت(ع) این روزها راهی قم شده تا در حرمِ امن عمه سادات گم شود، بلکه از رهگذر این گم شدن به آرامشی دست یابد که ضامن سعادت اوست.

خبرگزاری حوزه/ آغازین روز از هفته جاری مصادف با سالروز ولادت بانوی خوبی ها، حضرت معصومه(س)، حرم کریمه اهل بیت(ع) غرق نور و سرور بود و مراسم خطبه خوانی و گلباران حرم در این مکان قدسی با شکوه هرچه تمام تر برگزار شد.

قم را به درستی، حرم اهل بیت(ع) و عش آل محمد (ص) لقب داده اند و این جز به برکت مرقد مطهر دخت گرامی موسی بن جعفر(ع) نبوده است.

مرقدی که در اولین روز از ماه ذی القعده و همزمان با زادروز ولادت بانوی کرامت، پذیرای عموم عاشقان و زایرانی بود که از جای جای ایران اسلامی و بلکه کشورهای دیگر، خود را به قم رسانده بودند تا در اولین روز از دهه کرامت، در شادباش مومنان و شیعیان و محبان ائمه اطهار(ع)، خود را شریک کرده و در این بزم محبت، خویشتن را سهیم بدانند.

این حریم کبریایی آن قدر قداست و شأنیت دارد که باید برای حضور در آن و سلام به دختر زهرای مرضیه(س)، اذن دخول خواند، چه آن که اینجا محل تردد فرشتگان الهی و مکانی است که بسیاری از بزرگان دین در آن آرمیده اند و از لطف همجواری با این بانوی بزرگ، بزرگواریِ بیش از پیشی یافته اند که شرح آن که در این وجیزه، میسر نیست.

امروز صحن ها و شبستانِ حرم مطهر و حتی کفشداری ها نیز مملو از فضایی معنوی و فرح انگیز بود و گویی در و دیوار می خواست به تو بگوید که در روز میلاد صاحب خانه ای چنین باکرامت قرار داری و مگر می شود در این روز غم را در نهانخانه دل، نگه داشت و حال آن که آسمانیان همنوا با زمین در هلهله از میلاد دخت امام کاظم(ع) هستند.

پس از پایان مراسم خطبه خوانی در شبستان امام خمینی (ع) که با نظم خاصی نیز همراه بود، با حضور مسئولان و خدام کریمه اهل بیت(ع)، بخش پایانی مراسم امروز، صحنه های زیبایی از عشق و دلدادگی محبان را به ساحت مقدس حضرت معصومه(س) نشان می داد آنجا که همه مردم به دور از هر منیت و تشریفات زایدی، شاخه های گل به دست و در حالی که نوای زیبایی بر لب داشتند، برای عرض ادب و ارادت، خود را به کنار ضریح مطهر بانوی کرامت رسانده و با پرتاب گل به روی این سازه فلزی اما متبرک و مقدس، عید ولادت را به خانم حضرت معصومه(س) تبریک گفتند و بعضاً در دل نجواها و حاجت هایی داشتند که آن را با خواهر عزیز علی بن موسی الرضا(ع) در میان می گذاشتند.

حالا دیگر بهتر می شد جریان سیال قطرات اشک را بر روی گونه ها به نظاره نشست و چشمان خیس و ملتمسی را دید که رو به ضریح قبر مطهر حضرت معصومه(س)، با ایشان نجوا می کردند و در ازدحام جمعیت، بی توجه به دیگران، خواسته خود را با این وجیهه عندا... مطرح می نمودند.

آری ! میلاد حضرتش و دهه كرامت، نیکو فرصتی است برای عرض ارادت همه شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) به خاندان عصمت و طهارت و البته چه کسی است که نداند این خانواده چنان اهل کرم و سخاوت و بزرگواری هستند که بی شک ، دست رد به خواسته هیچ کدام از محبانشان نمی زنند.

به راستی اگر امروز  قمِ مقدس، قلب تپنده شیعه، ام القری پیروان اهل بیت (ع) و مرکز نشر معارف اسلامی به اقصی نقاط گیتی  است، همه این ها جز به برکت وجود حرم کریمه اهل بیت(ع) در این شهر نبوده و نیست.

این که امامان ما فرموده اند "هر کس حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند ، بهشت بر او واجب است"، تنها اندکی از فضایل و جایگاه خاص ایشان است، امید که این زیارت و عرض ادب ها توام با معرفت و شناخت هر چه بیشتر ما باشد که اگر این گونه شد، بهشت برین، مقصد نهایی ما خواهد بود . انشاالله.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha