یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

مدیر مرکز تخصصی نهج‌البلاغه گفت: محتوای حکومت اسلامی در نهج‌البلاغه بیان شده است و اساتید و پژوهشگران باید با کارهای پژوهشی ابعاد مختلف این منبع بزرگ اسلام را استخراج کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه آیت‌الله ‌‌دین پرور در مراسم افتتاح هفتیمن دوره مرکز آموزش تخصصی نهج‌البلاغه با اشاره به فعالیت 10 ساله این مرکز اظهار داشت: با توجه به تجرببات به دست آمده در این مدت برنامه‌های زیادی برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه باید از فرصت‌ها و زمان‌های زودگذر نهایت استفاده شود، ادامه داد: زمان در اختیار ما نیست از این رو باید متوجه باشیم و آن را بیهوده از دست ندهیم و با کارهای علمی و پژوهشی خود را به اهداف تعیین شده برسانیم.

وی با اشاره به انتظار همگان در داخل و خارج از کشور از حوزه‌های علمیه اظهار داشت: مردم انتظار دارند حوزه‌‌ای که در گذشته با کمبود امکانات آثار بزرگ و گرانسنگی را از خود به جا گذاشته است امروزه با توجه به امکانات فراوان خدمات ارزشمندتری را ارایه نماید.

آیت‌الله دین‌پرور با بیان اینکه در عرصه نهج‌البلاغه نباید تنها به کارهای آموزشی و تربیتی اکتفا نمود تاکید نمود: با توجه به عمق معارف این کتاب ارزشمند باید اساتید و پژوهشگران این عرصه با کارهای پژوهشی گسترده هزاران بعد این منبع بزرگ اسلامی را استخراج و در اختیار همگان قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید کارهای علمی پیرامون نهج‌البلاغه را جدی گرفت بیان داشت: نهج‌البلاغه نسبت به دیگر منابع حدیثی تفاوت دارد چرا که سخنان این امام همام در این کتاب در شرایطی است که امام معصوم(ع) بر جامعه حاکم است و آموزه‌های دینی به ویژه در نظام اسلامی ما که حکومت شیعی در آن حاکم است ضروری است.

آیت‌‌الله دین‌پرور با تاکید بر اینکه محتوای حکومت اسلامی در نهج‌البلاغه بیان شده است ادامه داد: از جمله این مسائل عهدنامه مالک‌اشتر است البته پیرامون این نامه نزدیک به 100 شرح نوشته شده است ولی همگی در شرایطی بود که حکومت اسلامی در جامعه حاکم نبود از این رو لازم است این عهدنامه در قالب طرح یا لایحه مطرح شده تا به نیاز جامعه اسلامی پاسخ داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha