دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی صدرا گفت: کشور با معضل کاهش جمعیت روبرو است و در چنین شرایطی، روحانیت نمی تواند بی‌تفاوت باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام غلامی امروز در همایش« کنترل نسل و چالشهای پیش رو » که درسالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد اظهار داشت:مسئله جمعیت  یک موضوع حیاتی و استراتژیک محسوب می شود که  فرامین  مقام معظم رهبری  تاکید بر این مطلب است.

وی افزود: در برهه‌ای، به دلیل غفلت مدیریتی ، به غلط کنترل جمعیت را ادامه دادیم؛ اما دیگر نباید این سیاست غلط دنبال شود.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی صدرا گفت:اگر  روند کنترل  جمعیت با همین کیفیت پیش رود ،جامعه در آینده نه چندان دور با پیری جمعیت مواجه خواهد بود .

حجت الاسلام غلامی با بیان این که عادی شدن جمعیت در کشور  کار ساده و راحتی است افزود:متاسفانه قانون  کنترل جمعیت لغو نشده  است .

رئیس  پژوهشگاه علوم اسلامی صدرا  گفت:باید قانون قوی تری در رابطه با جمعیت تصویب شده و ضمانت های لازم برای این  اهداف لحاظ شود و در این زمینه  از ظرفیت های حوزوی و دانشگاهی نیز  استفاده نمایند .

وی با بیان این که  سطح سلامت و بهداشت زنان به برکت انقلاب  اسلامی به رشد قابل قبولی رسیده است افزود::سیاست  جدید  ازدیاد جمعیتی  صدرصد عقلانی  و به  سلامت  مادران در جامعه  کمک  می کند.

حجت الاسلام غلامی اظهارداشت :رواج سطح زندگی   غربی در کشور در کاهش  جمعیت  نقش  محسوسی داشته است.

وی با بیان این که  لذت جویی  بیشتر از زندگی و سیاست های غربی تشویق  مادران  برای عافیت طلبی،خانواده ها را با مشکلات روانی روبه رو می کند بیان داشت:سبک زندگی  کشور های غربی این جامعه  را دچار پیری  جمعیت  کرده است.

حجت الاسلام غلامی اظهارداشت :یکی از کارهای لازم ،برای مقابله با سبک زندگی غربی، اجرای  سبک زندگی  اسلامی  است.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی صدرا گفت:کشور قطب عالم  تشیع ، با معضل  کاهش  جمعیت  روبرواست ودر چنین شرایطی  روحانیت نمی تواند بی‌تفاوت باشد .

حجت الاسلام غلامی اظهارداشت :فرزندآوری برای متدینین یک تکلیف دینی و شرعی محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha