جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024

معاونین و اعضای هئیت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با حضور در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از نزدیک با فعالیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی این مجموعه حوزوی و دانشگاهی آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، قائم مقام مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ضمن خیر مقدم به میهمانان و معرفی مرکز نور در سخنانی اظهارداشت: برپایی چنین جلساتی پیرو منّویات مقام معظم رهبری پیرامون همکاری نهادهای وابسته تشکیل شده است.

حجت الاسلام محمدحسین بهرامی افزود: هدف و شاکله اصلی فعالیت های مرکز نور پیرامون مباحث مرتبط با علوم اسلامی است که خروجی آن تولیدات نرم افزار به صورت کتابخانه ای، اینترنتی (وبی) و تلفن همراه می باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مرکز نور در سال 77 موفق به راه اندازی شبکه اطلاع رسانی مجازی در ایران شد، ادامه داد: با ورود اینترنت در ایران شبکه های اطلاع رسانی اسلامی از جمله حوزه نت توسط محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه راه اندازی شد.

وی گفت: در حال حاضر مرکز نور در زمینه تولید نرم افزار توانسته گام های ارزشمندی را برای جامعه علمی کشور بردارد بطوریکه  بخش خدمات فرهنگی به عنوان یکی از بخش های مرکز طی چند سال اخیر اقدام به تولید 200 عنوان نرم افزار شخصیت محور پیرامون مجموعه آثار مراجع معظم تقلید و بزرگان حوزه علمیه است.

قائم مقام مرکز نور در بخش دیگری از سخنان خود این مرکز را مصداق و تبلور همکاری و وحدت بین حوزه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با به کار گیری نخبگان حوزه و دانشگاه توانسته پیشگام در صنعت آی تی باشد و این دانش را با جدّیت به خدمت گرفته، ثمرات ارزشمند آن را در جامعه جاری سازد.

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha