یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

حاصل مهریه‌های سنگین طلاق عاطفی است و مهریه کم، ننگ و عار نیست، بر این اساس، دختران جامعه اسلامی باید افتخار کنند که مهریه آنان هم جهت با مهریه حضرت فاطمه زهرا(س) باشد.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تبریک فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: نوع ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه(س) بهترین الگوی سبک زندگی دینی است که درس‌های بسیاری برای ما دارد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در مراسم خواستگاری، احترام ویژه‌ای برای نظر پیامبر خدا(ص) قائل بودند، تصریح کرد: متاسفانه امروز در جامعه، شاهد حرمت شکنی هایی هستیم که جوانان بدون توجه به نظر پدر و مادر، با فرد مورد نظر خود ازدواج می‌کنند؛ در حالی که در زندگی مشترک، اگر مشاوره، راهنمایی، نصیحت‌های و همچنین دعای خیر پدر و مادر بدرقه راه نباشد، انسان نمی تواند به خوبی از موانع عبور کند و سربلند شود.

این مشاور مذهبی خانواده با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) در خصوص ازدواج حضرت زهرا(س) با حضرت علی(ع)، نظر فرزند خود را جویا می شود، ابراز داشت: این مسئله نشان می‌دهد که پدران باید برای دختران خود، احترام و شخصیت قائل شوند و به زور اعمال نظر نکنند.

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر این‌که در شریعت اسلام، هیچ پدر و مادری حق ندارند فرزندان خود را مجبور به ازدواج با فردی که به او علاقه ندارند، کنند، تصریح کرد: البته جوانان نیز نباید بی‌توجه به نظر خانواده، اعلام رای و نظر کنند.

حاصل مهریه های سنگین

وی با اشاره به اینکه مهریه حضرت زهرا(س)، شفاعت امت اسلام در روز قیامت است و این نوع مهریه از جنس درهم و دینار نیست، خاطرنشان کرد: مهریه کم، ننگ و عار نیست و دختران باید افتخار کنند که مهریه شان هم جهت با مهریه حضرت زهرا(س) باشد.

این مشاور مذهبی خانواده با بیان اینکه متاسفانه در جامعه ما این تصور به وجود آمده که اگر دختری مهریه اش بالا باشد، ضمانت بیشتری برای تداوم زندگی دارد، ابراز داشت: در زندگی هایی که با مهریه های سنگین تشکیل می شود، شاید طلاق مصداقی و خارجی کم باشد، اما طلاق عاطفی بالایی را در این نوع زندگی ها شاهد هستیم.

حجت الاسلام مومنی، تقوای زوجین را عامل پایداری زندگی دانسته و یادآور شد: اگر زندگی توام با گناه و معصیت باشد، عاقبت به خیری ندارد.

انتقاد از شادی های کاذب و غیر مشروع در عروسی ها

وی با انتقاد از این که متاسفانه اختلاط، رقص و شادی‌های کاذب و غیرمشروع در برخی مراسم‌های عروسی متداول شده است، ابراز داشت: متاسفانه آغاز زندگی مشترک برخی از جوانان توام با گناه و غفلت است.

این مشاور مذهبی خانواده با بیان اینکه زمانی که عقد نکاح جاری می شود، یکی از لحظه‌هایی است که دعا مورد استجابت قرار می‌گیرد، تصریح کرد: متاسفانه در بعضی از مراسم‌های عروسی با این توجیه که فقط یک شب است، از مسیر بندگی خدا خارج می شویم و قبح شکنی می کنیم؛ در حالی که این مسئله کاملا اشتباه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha