یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024

گردهمايي روحانيون، معين‌ها و معينه‌هاي كاروان‌هاي زائران ايراني در حج تمتع امسال با حضور نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در سالن اجتماعات بعثهِ مقام معظم رهبري در مكه مكرمه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از پايگاه حج، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در جمع روحانيون، معين‌ها و معينه‌هاي كاروان‌هاي زائران ايراني حج تمتع، وضعيت عمليات حج امسال را آرام و مطلوب توصيف و مديريت حج را مديريتي مشاركتي دانست و به روحانيون كاروان‌ها تاكيد كرد ضمن ايجاد آرامش و تقويت صبر و بردباري در زائران، خرد جمعي را از طريق شوراي فرهنگي كاروان حاكم كرده و مشكلات احتمالي در حوزه خدمت‌رساني كه مربوط به اقامتگاه محل استقرار كاروان‌ها مي‌باشد را در شوراي فرهنگي كاروان مطرح و آنها را حل كنند و اگر آنجا قابل حل نيست، آنها را به ستادهاي مكه و مدينه منتقل كنند تا اقدامات لازم در جهت حل مشكلات بعمل آيد.

وي با اشاره به اينكه فعاليت ناوگان حمل‌ونقل درون شهري مكه از ۵ ذي‌الحجه متوقف مي‌شود، تصريح كرد: روحانيون كاروا‌ن‌ها به جوان‌ترها توصيه كنند كه با وجود متوقف شدن ناوگان حمل‌ونقل درون شهري در مكه، هر طور شده نمازهاي خود را در حرم بخوانند اما اشكالي ندارد كه روحانيون كاروان‌ها تا زمان آغاز به كار فعاليت ناوگان حمل‌ونقل درون شهري در مكه، نماز جماعت را در اقامتگاه‌ها برپا كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي‌عسكر در آستانه فرا رسيدن ايام تشريق در موسم حج ۱۴۳۴ هجري قمري گفت: روحانيون كاروان‌ها قبل از هشتم ذي‌الحجه، زائران را نسبت به شرايط عرفات، مشعر و منا آگاه كنند تا ضمن استرس‌زدايي از زائران نسبت به وظايف خود در ايام تشريق دقيقاً توجيه شوند.

نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني، وضعيت نامناسب بهداشتي در مقابل سرويس‌هاي بهداشتي در منا كه به دنبال عمل حلق پديد مي‌آيد را شايسته زائران جمهوري اسلامي ايران ندانست و از روحانيون كاروان‌ها خواست تا توصيه‌هاي بهداشتي را در اين زمينه به زائران يادآوري كنند.

وي با بيان اينكه روحانيون كاروان‌ها تمام توان خود براي پاسخگويي به سوالات زائران و غني‌سازي اوقات فراغت زائر را بكار گيرند، گفت: بسترسازي و آماده‌سازي امور فرهنگي وظيفه بعثه است اما بهره‌برداري و بكارگيري آن بر عهده روحانيون كاروان است.

بر طبق اين گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمين مظلومي معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري نيز با اعلام اينكه كاروا‌ن‌هاي زائران ايراني در حج تمتع ۱۴۳۴ هجري قمري از ۴۹۱ روحاني، ۱۰۸ معين و ۹۲ معينه بهره مي‌برند، گفت: پايين آمدن تعداد روحانيون، معين و معينه‌هاي كاروان‌ها نسبت به سال‌هاي گذشته حاكي از سنگين شدن ميزان كار روحانيون در حج امسال است.

وي از ايجاد شيفت معينه‌ها در طبقه همكف اقامتگاه‌هاي زائران كشورمان خبر داد و به زائران كاروان‌هايي كه از حضور معينه بي‌بهره هستند يادآور شد كه مسائل خود را در ساعات شيفت با معينه‌هاي مستقر در اقامتگاه‌شان در ميان بگذارند و زائران اقامتگاه‌هايي كه حتي يك معينه هم در آنها مستقر نيست، سوالات خود را از معينه اقامتگاه‌هاي همجوار بپرسند.

معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري همچنين از برگزاري برنامه تجليل از خانواده شهدا در كليه اقامتگاه‌هاي زائران كشورمان خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha