چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

معاون اجرایی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه آیت‌الله طاهری خرم آبادی نسبت به مبانی ولایت فقیه احساس مسئولیت می کرد، ابراز داشت: ایشان خود را موظف می دانست که در تقویت ولایت فقیه کوشا باشد.

عباسعلی کدخدایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت اربعین ارتحال آیت الله طاهری خرم آبادی، اظهار داشت: ایشان انسانی بسیار شریف، وارسته، با اخلاق و صبور بود.

وی با بیان این که در جلساتی که با حضور آیت الله طاهری خرم آبادی برگزار می شد،  شخصیت بسیار موثر و آرامی را از ایشان شاهد بودم، تصریح کرد: شخصیت بسیار متین آن فقیه بزرگوار موجب می شد، ایشان در جامعه زیاد مطرح نشود.

سخنگوی سابق شورای نگهبان با اشاره به این که مجاهدت های آیت الله طاهری خرم آبادی در دوره ستم‌شاهی ،در راستای دفاع از انقلاب اسلامی، بر هیچ کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: آن عالم ربانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سمت های مختلفی از سوی حضرت امام(ره) منصوب شدند که در این مسئولیت‌ها ایشان عملکرد بسیار خوبی داشتند.

کدخدایی با تاکید بر اینکه آیت الله طاهری خرم آبادی نسبت به مبانی ولایت فقیه احساس مسئولیت می‌کرد، ابراز داشت: آن فقیه فقید، خود را موظف می دانست که در جهت تقویت پایه های ولایت فقیه کوشا باشد.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از مقالات آیت الله طاهری خرم آبادی در زمینه تببین فقهی و علمی ولایت فقیه انتشار پیدا کرده است که امیدوارم برخی دیگر از آثار این عالم بزرگوار نیز توسط بیت ایشان انتشار یابد.

معاون اجرایی شورای نگهبان در پایان با بیان این‌که آیت الله طاهری خرم آبادی خاطرات خوبی را برای مسئولان و شاگردان خود بر جای گذاشت، تصریح کرد: مجاهدت، تلاش علمی پایدار و حرکت در جهت تقویت نظام از مهم‌ترین خدمات آیت الله طاهری خرم آبادی به جمهوری اسلامی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha