شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024

امروز حوزه‌های علمیه جهان تشیع از مکتب ولایت و غدیر الهام گرفته و ادامه دهنده این مسیر نورانی و سعادت بخش هستند

امام جمعه کلیبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز، با اشاره به دستآوردهای حادثه غدیر برای مکتب تشیع اظهار داشت: دستآورد عید غدیر برای مکتب تشیع، مهندسی حجت و رهبر و آموزگار الهی برای بشریت است که علوم اولین و آخرین در سینه اش قرار گرفته است.

وی افزود: رسول گرامی اسلام با امر الهی، امیرالمومنین(ع) را به عنوان حجت الهی برای همه بشریت اعلام کردند و حجت الهی در این روز برای بشریت معرفی شد، تا انسان‌ها با رهنمون ایشان، ادامه حیات دهند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که شیعیان باید در مدار ولایت، عزت خود را حفظ کنند، اظهار داشت: وظیفه خطیر شعیان که پیرو مکتب ولایت هستند، این است که طبق فرموده امام باقر(ع) زینت اهل بیت(ع) و ولایت باشیم، خدای نکرده ننگ ایشان نباشیم و زینت بودن نیز به این است که از نظر عقیده و اخلاق، به گونه ای باشیم تا صفا، رونق و نور پیرو اهل بیت(ع) در انسان مشاهده شود و کوچک ترین نقصی نداشته باشیم.

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به رسالت خطیر حوزه های علمیه و طلاب در قبال غدیر اشاره کرد و ابراز داشت: حوزه های علمیه به ویژه حوزه های علمیه جهان تشیع از مکتب ولایت الهام گرفته اند، منبع اصلی طلاب حوزه های علمیه برای فراگیری علوم، قرآن و احادیث معصومین(ع) است.

وی افزود: طلاب باید مبلغ واقعی احکام الهی و مسایل دین باشند و برای ارشاد مردم تلاش کنند و با قلم و بیان، حقانیت مکتب تشیع را به دنیا ثابت کنند.

امام جمعه کلیبر در پایان ابراز امیدواری کرد: طلاب و روحانیون با بهره مندی از معارف اهل بیت(ع) علم شان افزوده شود و عمل شان زیبا باشد تا همگان از سبک زندگی آنان درس بگیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha