چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

امام جمعه کاشان گفت: فلسفه ارسال انبیا و اولیا از سوی خداوند برای هدایت است علما بعد از معصوم‌(ع)، ادامه دهنده راه انبیا بوده و جامعه را به سوی سعادت هدایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از کاشان آیت‌الله نمازی در نخستین همایش ملا محمد آخوند کاشانی که در آستان مقدس سلطان علی‌بن امام محمد باقر‌(ع) برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به فلسفه و انگیزه این همایش‌ها اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه بشری که امروزه بشریت با بحران اخلاقی و معنویت مواجه است و امروز بشریت سخت‌ترین زمان را سپری می‌کند، معرفی علما و سیره آنها می‌تواند الگویی مهم برای جوانان باشد، تا آنها را به راه راست رهنمون نماید.

وی با اشاره به فلسفه ارسال انبیا و اولیا از سوی خداوند برای هدایت بشر افزود: علما  بعد از معصوم‌(ع)، ادامه دهنده راه انبیا بوده، جامعه را به سوی سعادت هدایت می‌کنند.

امام جمعه کاشان با تاکید بر این‌که امروز ما در جامعه خود نیاز به اسوه و الگوی فراوان برای جوانان داریم، ابراز داشت: با توجه به بحران هویت و تهاجم فرهنگی که امروز متوجه جوانان هست، باید علمای بزرگ تشیع در قالب چنین همایش‌هایی معرفی شوند.

وی با بیان این‌که جاذبه‌های کاذب دنیا هرگز نتوانستند علمای شیعه را به دام خود گرفتار کنند، تصریح کرد: امروز در دنیا هیچ رهبر سیاسی پیدا نمی‌شود که پرونده‌ فساد اخلاقی یا غیره نداشته باشد، اما در شیعه حتی یک مورد هم نمی‌توان پیدا کرد که عالم و فقیه شیعه یک خطای اخلاقی داشته باشد و این از هدایت قرآن و اهل‌بیت‌(ع) نشات می‌گیرد.

 آیت الله نمازی تصریح کرد: علمای سلف سرمایه‌های شیعه هستد و باید به خوبی به جامعه  معرفی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha