یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

رئیس هیئت امنای کارگاه ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) با بیان این که این ضریح با حمایت مرجعیت شیعه ساخته شد، گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید نصب العین دست اندرکاران ساخت ضریح بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، شب گذشته در مراسم گرامیداشت سالروز انتقال ضریح مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) از قم به کربلای معلی، با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) مبنی بر این که امام حسین(ع) در دل های مومنین، معرفتی مکتوم است، اظهار داشت: استقبال پرشور مردم از ضریح، نشان دهنده عشق به امام حسین(ع) پس از گذشت چهارده قرن از واقعه عاشورا بود.

وی با بیان این که پروژه ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) طی شش سال به پایان رسید، خاطر نشان کرد: پروژه انتقال ضریح نیز از عنایات امام حسین(ع) بود و به اذعان برخی افراد، با وجود ناامنی در عراق به شکل معجزه آسایی صورت گرفت.

رئیس هیئت امنای کارگاه ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) با تاکید بر این که استقبال عظیم مردم بسیار خاص و پرشور بود، ابراز داشت: همچنین پروژه نصب ضریح نیز با همت مهندسان و اعضای کارگاه با موفقیت به اتمام رسید.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) مایه آبروی مردم شهر قم در جهان اسلام شد، خاطرنشان کرد: ساخت ضریح مطهر افتخار عظیمی بود که نصیب مردم قم شد و این مسئله در تاریخ ماندگار شد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که هزینه صورت گرفته برای ساخت ضریح در برابر عظمت امام حسین(ع) بسیار ناچیز بود، ابراز داشت: هزینه ساخت ضریح توسط مردم تامین شد که در نوع خود بی نظیر بود.

وی با بیان این که این ضریح با حمایت مرجعیت شیعه ساخته شد، اظهار داشت: قبل از آغاز ساخت ضریح، خدمت مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید رسیدیم و فرمایشات آنها را نصب العین خود قرار دادیم و قبل از انتقال ضریح نیز اکثر مراجع بزرگوار از آن بازدید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با تاکید بر این که اعضای هیئت امنا زحمات بسیاری را برای ساخت، انتقال و نصب ضریح مطهر امام حسین(ع) متحمل شدند، تصریح کرد: اعضای هیئت امنا هیچ گونه هزینه ای را تحت عنوان حقوق دریافت نکردند.

وی با بیان اینکه عنایات امام حسین(ع) را در مدت ساخت ضریح مشاهده کردیم، ابراز داشت: گاهی اعضای هیئت امنا به دلیل به بن بست رسیدن مسائل ضریح، گریه می کردند، اما با توسل و توکل، مشکلات رفع می شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha