یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024

رئیس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: انسان برای دست‌یابی به مقام شهدا، باید در مسیر آنان حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری در اولین یادواره شهدای نیزار که در محل امامزاده عبد‌الله(ع) قم برگزار شد، گفت: همه ما با حضور در مجلسی که درباره شهدا و مقام آنها گفته می‌شود، احساس حسرت می‌کنیم و دوست داریم تا به گونه‌ای در مسیر آنها حرکت کنیم.

وی با اشاره به آیه 27 سوره مبارکه یاسین، گفت: خداوند در این آیه از قول شهید بیان می‌دارد که: «ای کاش قوم من می‌دانستند خدا چگونه از ما پذیرایی می‌کند»! شهدا میهمان خداوند هستند و خداوند نیز با بهترین نعمت‌ها از آنها پذیرایی می‌کند.

رییس هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا با ابراز تأسف از کم‌توجهی به مقام شهدا افزود: منطقه نیزار قم 51 مدال آور الهی دارد، از این رو باید این مقام بزرگ را ارج نهیم و یاد آنها را گرامی داریم.

وی رزق مجلس شهدا را اتمام حجت برای افراد دانست و گفت: شهدا به ما نشان داده‌اند که اگر بخواهیم به خدا برسیم و سعادت‌مند شویم، راه، درست راهی است که شهدا پیموده‌اند؛ چراکه شهدا «السابقون السابقون» بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که اگر بخواهیم در مسیر شهدا قرار گیریم، باید به نکاتی توجه داشته باشیم، افزود: ما در این مسیر باید در انجام واجبات مانند نماز، روزه، خمس، حجاب و... از دیگران سبقت بگیریم؛ چراکه شهدا نیز در انجام واجبات از دیگران سبقت گرفته‌اند.

وی سبقت در ترک محرمات را از دیگر ضروریات رسیدن به مقام شهدا دانست و گفت: ما باید باور کنیم که گرفتار شدن در گناهان، انسان را از رسیدن به مقامات عالی باز می‌دارد؛ از این رو باید در ترک محرمات از یک‌دیگر سبقت بگیریم.

رئیس  هیات امنای مؤسسه روایت سیره شهدا، با ابراز تأسف از این که امروزه برخی در انجام گناهان از هم‌دیگر سبقت می‌گیرند، ادامه داد: انسان برای این که به مقام شهدا دست یابد، باید در خدمت به مردم از هم‌دیگر سبقت بگیرد، تا جایی که در یاری رساندن به دیگران، جست‌وجو کند؛ همان کاری که شهدا انجام می‌دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha